Tävling på Udden

Tävlingsdagen blev lite konstig för min del...

LC+5: jättefin på framridningen, super på banan, tog tag i hinderna och hon var skitglad och jag med :) som det ska vara.
tappade dock koncentrationen i en omhoppningssväng till en trippel och tappade lite bjudning, så det blev ett stopp där. Men det var mitt fel så det gjorde inget. NÖJD

LB: framhoppning: ingen glad häst längre.. gick inte alls fram till bettet, bjöd inte, blev stark, surade lite mot skänkeln ibland..  Stoppade flera gånger på räcket, fick inte över henne, hon ville inte bara. Gick ändå in på banan för att se om det skulle ändra sig (hon brukar bli lite bättre när man kommer in där). Men icke. Hon ville inte alls, två stopp på första hindret. Sen utgick jag själv. Det var ju inga fjantstopp, så ville inte tvinga henne. Och hon som aldrig stoppar, inte utan anledning. (jag vill ju absolut inte tvinga en häst att göra nåt som den brukar tycka är toppen, men helt plötsligt säger att nåt är tokfel)

Vi tänkte lite på vad det kan vara som är fel.. Och kom fram till hovslagaren.
Hon skoddes förra fredagen.
Söndag: Hopptränning för Hansolof ottosson, hon ville inte, fick några stopp och det mesta gick fel.
Tisdag: Hoppträning för Mats, lite samma sak där, någa stopp och hon var allmänt oarbetsvillig.
Fredag: dressyr för malin, hon var lite "stel/ojämn" i början men det försvann väldigt fort.. sen var hon jättefin

Idag: Första klassen så tyckte hon att det var sjukt roligt och var jättefin.
Andra klassen så käde hon nog av det mycket mycket mer än i början.. (typ som skoskav, det blir värre ju mer man går med det)
Och då tog det stopp.

Flera andra hästar som har skotts nyligen nu, har blivit halta/ömma.. så det kan nog vara så det är.

Hoppas på det bästa... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0