Mina ridhandskar

Helst rider jag egentligen utan handskar. Eftersom då blir handen känsligare och man blir automatiskt tvungen att jobba mer med säte och skänkel :)
Men hursomhelst, det beror såklart på vilken häst man rider också..

Jag tycker det är viktigt att handskarna sitter så nära handen som möjligt och absolut inte är för korta i fingrarna.
(om de är för korta klipper jag av fingertopparna på dom)

De olika jag har:

Roekl Ladies Suprema ca. 500-550kr
jättemjuka, passar från första gången- inga man behöver "rida in"
tyvärr är dom ganska känsliga för slitage..
passar till mina Alex´s Boots-stövlar


John Whitaker Competition gloves ca. 400kr 
tunt material, de sitter jättebra men är lite stora vid handleden för mig
kvaliten vet jag ingen om, men dom är snygga ^^
passar till mina tretornstövlar


SSG gloves technical ca 200-300kr
Jättetunna, sitter som en smäck, sköna, lagom grepp - näst intill perfekta
(fet hand på bilden) x)

Roeckl Vesta 350-400kr
(bruna)
också väldigt sköna, bra grepp och allt sånt som det ska vara
håller ett tag, men inte i en evighet


+ en hel del andra x)

nästa par som ska inhandlas när det behövs är:
Några av Kingslandhandskarna ca. 375-500kr



Kommentarer
Postat av: Matilda melander

jag har jw handskarna,älskar dom

2010-04-11 @ 16:08:55
URL: http://hast4life.devote.se
Postat av: Mina

Själv rider jag bara i såna "magiska vantar" för typ 10 kr styck, borde nog uppdatera mig lite på handskfronten, hahaha xD

2010-04-11 @ 19:22:13
URL: http://femgangare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0