Äntligen träning

Ja, äntligen har Soccan och jag kommit iväg på Mats-träning igen :D
Det är hela åtta och en halv månad sen sist!


Idag var första dagen av tre på sommarkursen, markarbete på schemat.
Soccan var väl som vanligt, fast segare och lite tjurig x)
Jobbade mycket grundläggande med henne och att få mig att bli mer noga. Tex. inte låta henne ta något steg åt sidan i galoppfattningar, få upp näsan på henne, få henne kvick för skänkeln och tvinga henne att inte bara gå och se fin ut utan verkligen jobba med bakkärran osv. Red utan stigbyglar hela passet utom uppvärmning och nedvarvning. Vi hade med galoppbommar på både böjt och rakt spår och upphöjda travbommmar.

Det gick inte överdrivet bra... Fast det blev bättre mot slutet.
Men ja menar, det kan inte gå perfekt nu när hon inte är så pass igång som hon var i höstas, jag kan inte räkna med att hon orkar samma saker som då. Det är bara att jobba på och så faller allt på plats så småningom.

Efter träningen så var både hon och jag sjöblöta. (som alltid efter Mats träningar) Jag fick en glass och Soccan fick knäckebröd ^^

Jag är iallafall sjukt glad över att ha kommit igång med tränandet nu! :D
Sen får det gå hur det vill. Framstegen kommer, men först måste vi jobba för att de ska komma.


bild från sista mats-träningen innan hon blev halt



Kommentarer
Postat av: Louise

Jag blir alltid så himla svettig efter träningar :O fattar inte vad de gör som inte blir det? sitter och åker? xD

2010-08-02 @ 20:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0