Träning dag 3

Banhoppning


Jag orkar inte skriva vart det är vattenmatta, grind, klossar och andra saker under/i hinderna ;) Men det var något på alla I think.
1. Oxer, rakt fram, sen höger.
2. Räcke, vag båge till höger.
3. Räcke, vänd till höger.
4. Oxer, båge till vänster.
5. Räcke, vänd till vänster.
(råkade skriva fel siffror -glömde nummer 6)
7. Trippelbarr.
8abc. Trekombination, räcken. Vänd till höger.
9. Räcke, runda oxern.
10. Räcke
11. Trippelbarr.

Hade som sagt det tredelade bettet idag, det funkade inte alls bra. Hon bet sig fast och blev som en planka i ena varvet. Då fick jag låna ett rakt bett istället av Mats, som funkade mycket bättre (y) Hon bjöd mycket bättre på det och bet sig inte fast. Så det var som ett mellanting mellan pelhamet och det tredelade.
Jag tycker att hon hellre ska vara lite stark och bjuda bra än att vara jättelydig på förhållningar och inte gå fram.

Hon kändes helt okej. Bjöd på bra, fast fick aldrig de luftiga fina underbara galoppsprången, uppåt framåt utan gick i en mer markbunden galopp, bara framåt. Sprången blev därefter, men hon hoppade åtminstone.
Dock så fick hon för sig att stanna på trippelbarren, jag höll inte om ordentligt antar jag. När jag vände runt för att komma igen så blev det lite halvtaskig väg, men ändå tillräckligt bra för att hon skulle hoppa, hon stannade och tjurade. Jag kom igen och då bara surade hon ihop totalt och stannade igen x) Då fick hon två pisk i rumpan och så fick jag hålla om som bara den när jag kom igen och då hoppade hon. Haha, sen hoppade hon den utan problem.

Vi hoppade banan några gånger, det kändes helt ok, men inte mycket mer än så. Hon gjorde det hon skulle och vi hoppade banan runt 1m. Jag menar hon var duktig och gjorde det hon skulle, men vi fick aldrig den känslan.

Måste måste måste få upp kondisen och styrkan på henne igen. Innan dess kommer vi nog inte hitta rätta känslan.
Men det är svårt när man har en häst som absolut inte jobbar mer än vad den behöver. Hon går hellre och bara ser fin ut och lämnar bakbenen någonannanstans x) haha

Men överlag är jag nöjd ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0