Ridningen denna veckan

Red på Stor Freja ikväll :)

Först så tänkte jag skritta fram runt paddocken, men när vi kom förbi vägen som går till hagen så tog det stopp x) haha
Hon hade minsann bestämt sig för att hon skulle till hagen. Punkt slut. Antingen så stod hon på bakbenen eller drog mot hagen
. Så höll vi på i 50 meter ungefär.. Jag sa till på skarpen gång på gång, riktigt ordentligt, men inte bryr hon sig om det sitter en liten jag på henne och morrar xp (-hon är en stor, bred, stoig fredriksborgare på knästan 170, jag en liten men envis tjej på drygt 40kg..)
Sen kom det en bil dessutom på den smala grusvägen så hade inget val än att sitta av och leda henne till stallet -.- Hade velat fortsätta och vinna över henne, men bilen hade nog fått stå och vänta i en halvtimme eller så då x)

Men när vi väl kom in i paddocken så klämde jag till henne och då blev hon riktigt fin ^^
I det ena varvet är hon dock lite plankaktig, men det gick det med. Galoppen funkade också efter mycket tillbaka sittande och formande i sidorna och sjukligt noggranna fattningar. Hon är så rolig att rida och kan bli så otroligt fin trots att hon är så stor och bred.

Det blir mycket ridning på lite ovanliga hästar som jag inte brukar rida denna veckan..
-I måndags en liten tanig B-ponnywelsh på 5 år, som knappt gick att styra. (inte ridskolans)
-Igår en shettis som inte alls skulle fatta galopp, utan bara busa eller springa fort med Annie som red. Då fick jag sitta upp och klämma till den lite, herregud vad den studsade och busade och sparkade bakut. hehe Men galopp fick jag, några korta bitar iallafall. (nyss inlånad för att ha på prov till ridskolan)
-Idag Stor Freja, som är väldigt stor. (ridskolans)
-Imorrn och på söndag Hebbe som är en jättemysig Nordsvensk. (också ridskolans)

Freja

Freja och Hebbe förra året (Hebbe ser jättestor ut på bilden men han är bara 153cm)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, de första är ju verkligen TYPISKT ston x)

2010-08-13 @ 20:46:50
URL: http://amandahed.blogg.se/
Postat av: Louise

Fiiina pållar :D

2010-08-14 @ 15:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0