Överglad Empan

Jag red Empan en stund idag, hon har stått sen i lördags för hon var lite ojämn i söndags.
Vi linade henne igår och det syntes inget alls.
Och det var absolut inget fel på henne idag ;)
Jag red barbacka för tyckte att det kunde vara mysigt..

Hon var jättepigg(!) fast lyssnade jättebra på sitsen bakåt och var inte alls så segstark och tjafsig i munnen utan istället känslig ^^
Och hon travade på bra och i skritten så var hon hur fin som helst. Glad och nöjd kändes hon.
Jag tror att hon behövde lite vila helt enkelt. För såhär fin har hon inte varit på länge.
och nu red jag ändå bara en liten stund och inte så hårt.

Meen xD haha
Lektionen som skulle vara efter pausen började bygga fram hinder och då så blev Empan ännu piggare x) Taktade i skritten ibland och typ sög mot hinderna när jag red förbi.
Så jag hoppade nått skutt för att hon skulle bli nöjd. Första gick jättebra och hon tutade på som vanligt, fast typ stört glad.
När jag skulle hoppa en miniliten oxer (typ 50cm) så bockar hon som en tok efter hindret och jag som inte alls var beredd (tänkte nog inte att hon kunde göra sånt) flyger av som en vante xD hahaha stört kul var det
Snacka om glad ponny!

söte<3



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Superfin blogg!!!! :O :D

2010-12-09 @ 22:43:48
URL: http://iamequestrian.blogg.se/
Postat av: Fanny S

OJ! Hoppas det gick bra! Lilla skruttan! Vad glad jag bli! Men du har faktiskt rätt! Du känna dig stolt för du är den enda som har fått känna på ett bocksprång i år! Det brukar komma ca ett språng per år, o då vanligtvis efter vila när man hoppar barbacka X) När Maggan såg det första gången (Empan hade typ inte hoppat på 5 månader pga snön) så trodde hon att det var nåt allvarligt fel på henne, för hon gör det liksom inte i farten som normala hästar gör utan typ stannar upp för att kunna bocka X) Vad skönt då kan jag vara lugn! Det låter ju precis som hon är på typiskt Empan sätt nu igen. Det var kul att höra! Men som sagt hoppas det gick bra o att du inte slog dig =)

2010-12-09 @ 23:34:07
URL: http://sperlinge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0