Presentation av mig och ponnyerna

Det är många som frågar saker om mig och ponnyerna, så här kommer en liten presentation om oss.
Om det är något som jag har missat som ni undrar - skriv en kommentar då

Sara
Det är jag det. Jag är född 1993, bor i kalmar och går andra året på gymnasiet.
Jag har ridit i ungefär sju år och haft egen ponny i ett och ett halvt av dom. Jag "bor" mer eller mindre på KBF, ridskolan där jag har ridit sedan starten, har Soccan uppstallad där med.
Jag har haft några olika sköthästar (ridskoleponnyer), som jag har tävlat en del lokalt med. Och nu har jag då min egna, men rider fortfarande en hel del på olika lektionshästar och ponnyer :)



Secret Star - "Soccan"
Hon är min egna ponny, född 1998 och 144cm hög.
Hon är importerad från Holland och av rasen Holländsk ridponny -en blandning av fullblod och något mer.
Innan hon kom till mig så har hon har hon tävlat hoppning i avd.b upp till LB i sverige och har haft tre föl.
Hon är snäll som en hund, har bra nerver och är väldigt bra att ha hand om överallt.
I ridningen så är hon mer att rida än man tror, hon vill hemskt gärna anstränga sig så lite som möjligt (förutom i hoppningen). Hon kan också bli himla slingrig och mycket att hålla reda på.
Men lydig är hon oftast, hopptränarna brukar säga att hon är nästan för lydig.
Hon hoppar som en storhäst, dock inte just nu pga. skador och sjukdom, men när hon har muskler och kondis som hon ska är hon helt super :)
Vi har tävlat upp till LB hoppning och LB dressyr, med placering på i princip varje tävling. Hade mycket högre mål för oss i år, men det var annat som satte stopp för det..
Jag har den bästa ponnyn man kan tänka sig iallafall :D



Tiara
En ridskoleponny på fem år, ca. 120cm hög, welsh.
Jag rider henne nu för att hon ska bli ordentligt riden och fortsatt utbildad.
Hon funkar inte med barnen, även de större, då hon har kommit på att hon kan göra lite som hon vill.. Smart är hon, något annat kan man inte påstå.
Humör har hon, men det är sånt som jag tycker är bra och viktigt att hästar har. 
Vi har gjort framsteg på den tiden som jag har haft henne. Från att ha gjort vilda protester och knappt orkat något alls så går hon med på det mesta och har förbättrat kondisen avsevärt.
Tanken är att jag ska ut och tävla avd. b, främst hoppning, men kanske även någon dressyr.
Så småningom sätts hon in i ridskoleverksamheten igen för att se om det fungerar.
Hon är en himla fin liten ponny och väldigt rolig att jobba med ^^



Kommentarer
Postat av: Anonym

så 2011 blir ditt sista ponnyår :(?

2010-12-21 @ 23:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0