att tvätta benskydd

Fick en kommentar i ett inlägg om att jag hade tvättat en massa, läs inlägget HÄR

"ett tips tvätta benskydden i tvättmaskin dom blir som nya as fina blir dom prova de (y"

Jag skrev att jag hade tvättat mina med hink, borste, vatten och gulsåpa. 
Och ja :) benskydden ser verkligen som nya ut om man tvättar dom i tvättmaskinen, har gjort det flera gånger.
Men det sliter massor på kardborrarna, som ju trots allt är det som håller fast benskydden på hästen.

Så om man vill att benskydden ska hålla längre, kanske man kan tvätta dom i maskin någon enstaka gång. Bara om det verkligen behövs. Annars så duger det lika med att tvätta dom i hink. Det är lite jobbigare, men mycket billigare och det blir bra resultat.



Kommentarer
Postat av: Josephine

Sara! Du som har så mkt hästjejer som läser och följer din blogg. Vill du inte göra ngn form av Josephine-söker-hjälm inlägg? Bara om du vill så klart. Jagar en john whitaker hjälm i storlek 58 (tror jag) men ingen som jag har sett har lagt ut annons om de... KRAM!

2010-07-05 @ 15:40:41
URL: http://josephinesandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0