Operation sadel

Det känns som om vi inte kommer hitta någon sadel som både Soccan och jag gillar.

Så istället för att leta efter en ny, så tog jag bort problemet på den gamla.
Dvs. jag sprättade bort klossen vid vaden.

Konstigt tycker säkert ni, men inte jag ^^

Det är den som gör att jag hamnar så konstigt. För den ligger precis under min vad eller puttar fram min underskänkel. Då hamnar jag i stolsits eller så kommer knäna framför sadeln. xp Och så kan jag inte sluta om med hela skänkeln.

Är nästan helt säker på att detta kommer funka!

Dessa alternativ har jag att välja på med korta läder i min sadel -.-

1. Här sitter jag hyfsat lodrätt, men spänner mig pga. motverka att få underskänkeln att åka fram och får ingen bra ridning för det.
Vaden är över klossen på sadeln, alltså kan jag inte sluta om med skänkeln ordentligt.

2. Stolsits, skänkeln sluter inte om. 

3. När jag står upp hindrar vadklossen att jag kan ha den lutning jag vill, då åker knäna fram (om jag inte kniper med dom tills jag dör), jag kan inte trampa ner hälarna ordentligt och får ingen balans.


Så nu är den där j*vla klossen borta.

Kommentarer
Postat av: lolvira :DDD

Smart! :D hoppas sadeln funkar för dej nu! :)

2010-07-29 @ 21:47:59
URL: http://lolviras.blogg.se/
Postat av: klara

haha fett smart ju! :D tycker att din blogg är hur bra som hälst! :) och soccan är bara för söt! :) tycker också att du värkar jobba med henne på ett väldigt bra sätt! :D

2010-07-30 @ 01:37:31
URL: http://ponnyhopparna.blogg.se/
Postat av: Louise

Blir nog bra :) men jag skulle aldrig våga göra det själv xD

2010-07-30 @ 11:18:10
Postat av: Rebecca

Vad har du för sadel ? ^^

2010-08-02 @ 21:01:23
URL: http://sryttarna.blogg.se/rebeccah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0