Ridläger i text

Jag skulle kunna skriva hur mycket, långt och ingående som helst, men försöker att göra det jättekort istället ;)
Vi har gjort massa mer än det jag orkar skriva ne r såklart också :) men ah. detta är ridpassen och sånt.

Söndag: Vi kom dit på eftermiddagen, packade in, fick rummet (Sofia och jag fick en stuga, men fick flytta in igen natten efter). Vi red på gräsbanan, mest för att bara röra på hästarna. 

Måndag: Dressyrpass i två grupper på förmiddagen. Sedan markarbete (galoppbommar,två kombinationer efter varandra med låga hinder osv.) på kvällen. I slutet av det passet testade vi att gå ner och upp ur graven, utan vatten. Soccan var duktig som vanligt.

Tisdag: Vi fick välja om vi ville hoppa eller dressyra. För min del blev det hoppning. Vi blev filmade litegranna som vi tittade på sedan. Hoppningen bestod av lite olika terränghinder, som stock, grav och bank+en trekombination och en oxer. Efter luch så red vi iväg och badade med hästarna. Soccan var jättetaggad på både dit och hemvägen x) Men hon tyckte det var ganska läskigt med vattnet.
På natten/kvällen åkte jag hem en kortis och gick på Bio med Anna.


Onsdag: På morgonen red vi igenom de dressyrprogram vi skulle rida dagen efter osv. Mitt på dagen åkte vi till borgholm och gick omkring där på marknaden och i stan :)
På kvällen red vi temporidning. (rida en raksträcka i galopp i olika tempo tex. 400meterstempo och högre eller lägre) Då fick Emma låna Soccan och jag skulle rida Twist (som Emma lånade av Ninni). Det gick åt h*lvete för mig x) Hon bara drog iväg. Sjukt stark ponny. Det gick inte att stanna, styra, bromsa, svänga eller någonting. Det var sjukt läskigt iallafall. :/ så jag bröt ihop lite x) usch och blä. Ninni satt upp och då fattade hon att hon var riktigt riktigt äckligt stark.

Torsdag: Sovmorgon! Det var sjukt skönt. Vi red ett pass den dagen och det var programridning på kvällen. Jag red LB:1. Det gick inte särskilt bra tyckte jag, men det tyckte tydligen Jan som dömde/kommenterade. Vi fick inga protokoll, utan han satt och kommenterade under tiden man red, samtidigt som någon filmade. Så det hördes på filmen sedan när vi tittade på alla vad han sa. (y)
På kvällen tittade vi på Saw och åt glass, mysigt värre ;)


Fredag:
"Avslutning". Vi hade byggt fram lite olika hinder som bildade en lång bana tillsammans med terränghinderna, typ som en derbybana. Det blev nog runt 15 hinder eller nåt sånt.
Soccan var trött och hade inte riktigt samma bjudning som hon ska ha egentligen.

Kommentarer
Postat av: ellen a

verkar jätteroligt :D

2010-07-06 @ 09:17:33
URL: http://ponnyskutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0