Svar på Frågestund del 2

hur många rosetter har du? (:
Jag tror det är 51st.. Klicka på bilden så får ni räkna själva.

(slängde in en bild på några andra priser med, som medaljer och sånt)


*hur mycket får du i månadspeng om man få undra? ;)
*Vad kostade din ponny? :)
*Jag får 130kr.. Men behöver inte köpa kläder och sådant själv. Sen så brukar det bli mer på andra håll än just måndadspeng.

*Vill inte säga den exakta summan här på bloggen. Men mellan 50 och 100tusen

 

1. Hur högt är det högsta du har hoppat? (:
2. Vad heter din favorithäst?
3. Hur gammal var du när du började rida?
4. Vad heter din kamera ?
5. i vilket program gör du dina header i ?

6. Har du tävlat dressyr eller bara hoppning ?
7. vilka bloggar läser du ?
8. hur gammal är du ?
9. Vart bor du ?
10. kan inte du börja blogga lite mer inlägg om dagen ? :D
kram (L)
1. Det finns svar på det en bit upp här.
2. Soccan, Daisy och Bella och Star (fast de två finns inte mer<3)


3. 10år, skulle börja fyran.
4. Canon EOS 400D
5. Photoshop Elements 6.0
6.Jag har tävlat både dressyr och hoppning, men mest hoppning.
7. Jag läser främst de bloggar som drivs av folk jag känner :) Brukar titta in på andra bloggar med, med fina bilder och mycket uppdatering. (om bloggen inte uppdateras så slutar jag oftast att gå in där). 
8. Född 1993, så 17 år i år.
9. I kalmar, i en villa, i ett villaområde.
10. Jodå, det kan jag göra. I alla fall nu på sommaren. Det känns lite tråkigt att göra det när man går i skolan för då blir i princip samma sak varje dag.

Måste bara säga att din blogg är jätte fin :)
*När startade du din blogg?
*Vilken var din första häst?
*Hur kom du på att du ville börja blogga?
*Vilka bloggar läser du?
*Bloggtips?
*När köpte du dina hästar?
*Var var ridlägret nånstans?
Kram :D
Tack så mycket (:
* Första inlägget skrev jag den 18 september förra året.
* Jag har bara haft en egen häst och det är Soccan som  jag har nu.
* Har svarat på det här lite längre upp.
* Vet bara en blogg som jag verkligen vet uppdateras och är bra, skriver om sådant som jag tycker är roligt och som jag känner.  http://johannagrant.shapemeup.se/
* Jag köpte Soccan förra året, den 13 juli.
* På Öland, Långöre.

Kommer du till mig i sommar, till Strandfestivalen? :D (kooom, kommsi komsi, kss kss ksssss, jag vill att du ska komma! :D) (Erik)
haha x) ja jag kommer ;D

Vart köper du alla dina scapa schabrak? :)
De scapaschabraken som är av den gamla modellen är köpta begagnade. Det i den nya modellen är köpt på GBG HS, Svensk Ridsport.

 

1.Hur gammla är dina hästar ??
2.Hur länge har du ridit ?

3.Hur många gånger i vecka rider du ?
4. Vad ger du dina hästar för mat och hur mkt ??

Ha det så kul på lägret :D
1. Jag har bara en häst, och hon är 12 år.
2. Sen jag var 10 år, det blir 8 år nu till sommaren.
3.  Jag rider Soccan nästan varje dag. Och så kanske det blir någon annan häst med ibland
4. Soccan får 6kg hö/dag. 1kg havre. 3/4kg müsli. 1/2kg betfor. 1/2dl E-vitamin. 1dl B-vitamin.
tack ;)

oskuld?
bh storlek ?

HAHAHHA lite roligt med frågor som inte handlade om hästarna kanske? :P
Ja
inte särskilt stor x)
ah. Eller hur, jätte kul haha

1. Går dina hästar ute på nätterna?
2. Hur ofta hoppar du med din häst?
3. hur gammal är din häst och vilka klasser hoppar ni?:)
1. Hon går ute på nätterna om det är lite mygg/knott/flugor. Annars så kliar hon upp både manen och svansen. Så på ridlägret kunde hon vara ute, här i kalmar får hon vara inne, men får se när hon ska till sommarstallet.
2. I alla fall en gång i veckan. Det beror på hur hon känns.
3. Hon är 12 år. Just nu så hoppar vi bara LC, för att hon fortfarande byggs upp sen hältan. Men när hon får styrkan tillbaka så hoppar vi LB/LA, sen får vi se hur högt vi klättrar.

 

Vad använde du för färg till dina guldiga stövlar? ellr köpte du dom? x):S är de läder eller plast? ^^
Vanlig sprayfärg. De är i läder ;) ett par Treadstone.

Får du extra i månaden föruton studiebidraget för soccan? Eller jobbar du t.ex på lov å sådär? :)
Kan vara kul att veta hur andra människor prioriterar sina inkomster ^^

Jag får inte mitt studiebidrag, utan får 130kr/månad. Men jag betalar varken för  kläder eller för Soccan själv. Jag jobbar lite nu på sommaren. Men inte så mycket annars.

kan du ge några förslag på bra schabrak i alla orlika färger och ett bra pris???
Jag vet inte riktigt vad som du tycker är ett bra pris.. Men lamicell har i massa olika färger och under 500lappen.




Vilken är den högsta klassen du tävlat i hoppning? :)

LB, lokalt.

1. hur får du pengar till att köpa så mycket saker till soccan och dig själv?
2. hur många egna hästar har du haft?
3. var du medryttare/hyrde/foder innan du fick egen häst?
4. har du någon gång känt att det tar för mycket tid med soccan så att du inte hinner göra andra saker?
din blogg är jättebra (:

1. Jag sparar (y) och så är jag bra på att göra smarta affärer. +att jag köper inte så jättemycket saker som inte är hästrelaterade.
2. Jag har haft en, eller har rättare sagt och det är Soccan som jag har nu.
3. Jag har varit ”delfodervärd” på ridskolehäst, dvs hyrt på helgen. Sen så har jag har ridit kompisars hästar också.
4. Nej det tycker jag fakstiskt inte.. Tvärtom istället, det är Soccan som är viktigast.
Tack :)

hur har du råd med all din utrustning?
betalar du själv med dina pengar?
Jag sparar och gör sen smarta affärer +att jag inte köper så mycket icke hästrelaterade saker ;)
Det nödvändiga betalar mamma och pappa, jag resten (dvs. fler schabrak och sånt)


Hej :)
1. Hur gammal är du?
2. Hur många hästar har du och på vilka höjder tävlar du i hoppning?
3. Hur har du råd med alla grejer du har?
4. Gör du utrustning själv, som pannbanden?
5. Var har du köpt dina gröna stigbyglar?
Tack för svar :d särskilt på 1, 2 och 5!
1. Jag är född 1993, så 17 år i år.
2. Jag har en ponny, Soccan. Jag tävlar just nu på LCnivå, eftersom Soccan inte är tillräckligt igång sen hältan för högre höjder.
3. Jag sparar, den som spar han har.
4. Ja, jag gör pannband och huvor. Sen så är jag ganska påhittig av mig och har massa idéer som jag ska testa.
5. Stigbyglarna är köpta på Hööks, sen har jag fixat dom själv.

(om ”Foton från lägret”) sjuukt fina bilder! är det du som har tagit alla? :)
Tack! :) Ja, det är jag som fotat alla


när jag ska ladda upp videos så får jag med hela videon , så att man ser själva videon. Men jag vill få det dom du, så att man bara ser det lilla där nere, och inget av videon, om du fattar ;) hur gör du? :)

När man har kopierat ”bädda in-koden” från Youtube, och klistat in den i HTMLfönstret på bloggen, så ändrar jag ”height” i koden till 25px :)

Jag har också Glen Gordon stövlar. Vad tycker du om dom? Min snörning har gått sönder ex antal gånger, annars gillar jag dom :)
De är jättebra tycker jag. Min snörning har aldrig gått sönder, dragkedjan känns som om den kommer hålla i en evighet och jag älskar att de är glansiga på ytan. Det negatvia är att de är lite stora för mig i nedre delen av vaden.. men det beror ju aldeles på hur man ser ut i kroppen själv.


var ngn stans var du på träningsläger? va det bra där? finns det ngn hemsida? 
älskar din blogg!! :)
Stall Ninni Svensson, som ligger på Öland, Långöre. Det var hur bra som helst (:
http://www.stallninnisvensson.se/
tack :D

Hej din blogg e hur bra som helst :D<3
¤ Hur gammal va du när du började rida?
¤ Vart får du alla pengar ifrån när du köper alla dina grejjer? du e ju typ asrik?! 
¤ Varför köper du nästan bara märkesgrejjor?

Tack så mycket ^^
-Jag var 10 år gammal, ganska exakt.
-Jag sparar det jag får ihop. Klipper lite gräsmatta, får månadspeng osv. Nej, jag är inte särskilt rik. Bara en vanlig Svensson som kan göra bra affärer och en Smålänning som håller i pengarna tills något bra dyker upp.
- Jag köper sådant som jag tycker är snyggt (: Och ja, jag har en hel del ”märkesgrejor”, men jag har också ”vanliga” saker från Hööks osv. Det viktiga är att det är snyggt, jamenar jag skulle aldrig köpa något fult, bara för att det var en märkespryl som alla andra har..

du har ju sprayat dina stigbyglar själv, vad köpte/beställde du färgen? 
När du gör dina pannband hur får du dom att hålla sej rena?
Och hur får du dom att inte gå upp? Jag menar använder du lim ? Isånnafall vilket?
- Ja det har jag. Jag köpte färgen i en vanlig bygghandel.
- Eum.. inget särskilt, borstar hästen och håller den ren ;) det är ju den som smutsar ner dom isf.
- Jag använder vanligt Karlssons klister.

Om du har sprayat dina gröna stigbyglar för att göra dom gröna så undrar jag: vilken färg använde du? Hur får du det att hålla så bra? :P tack för svar
Vanlig sprayfärg. Jag gör inget särskilt för att få det att hålla (: Jag rider med foten mitt i stigbygeln bara som jag brukar, då slits det inte på insidan i alla fall. Och rider inte på ridhusväggen eller så x)

Hejsan!
Vilket bett rekommenderar du om en häst är för stark för ett "vanligt" ?
Hur får man en tjock häst smal snabbt?! :P
Hur ser ett bra träningsschema ut enligt dej?!
-Det beror lite på hur hästen är stark och hur stark den är.. Men om den pullar kan man testa ett D-ringsbett. Om den är ”vanligt” stark så skulle jag testat ett pelham. (jag är ett stort fan av pelham) För då behöver man inte slita i hästen och det känns mjukt att rida på. Sen eftersom det har kedja så kan man reglera skarpheten på det, vilket också är bra. Annars så finns det ju Kimblewick som är skarpt.. Men det har jag inte ridit på så kan inte säga så mycket om det.

-Det finns nog ingen genväg till att få en häst i bra hull. Det gäller att ha en lagom foderstat och ge den bra träning. Inte för mycket, inte för lite. Som en balansgång. Den måste få tillräckligt med mat för att orka med träningen, men samtidigt inte få för mycket så den fortsätter att vara tjock ;)
-Jag tycker att man ska passa sig för att rida i ridhus för mycket, samma sak med paddock. Hästarna blir lätt uttråkade och det är bra att variera underlag att rida på. På en vecka tycker jag att man ska (med en hopponny) rida ut två dagar, skritta länge en dag, vila en dag, hoppa en dag, markarbete en dag och dressyr en dag. Sen kan man ju variera massor. Om man vill hårdträna så kan man ju göra det ute i skogen likaväl som i en paddock. Det beror också på vad som passar hästen, vilken kondis den har osv.

Äger du alla tre hästarna som är på headern?
Nej, bara en, Soccan som är i mitten är min (:
Rhona, som är till vänster är en ridskoleponny. Phoenix som är till höger är Sofias ponny.

vad hette ridläger anläggningen där du var? :D
Stall Ninni Svensson

hej!
Jag har precis börjat att läsa din blogg, det är jätte rolig! :D Jag har en fråga, vad är Soccans riktiga namn? :)
Tack så mycket :)
Hon heter Secret Star


vart va du på ridläger?:)
priser? vad ingår i det lägret?
Stall Ninni Svensson.
Det kostade 3500kr (tror jag). Mat, foder, strö, boxplats, övernattning och ett till två ridpass per dag ingår. Man sköter hästarna helt själva och tar stort ansvar för mat osv.

1. hur stor är Soccan? (;
2. Hur högt tävlar du i hoppning?:D
3. Ska du börja tävla mer dressyr med henne?:)
4. Vad vill du bli när du blir "stor"?(:
5. Har du fått din mens?:)
1. 144cm
2. Just nu LC bara, för Soccan är inte mer igång sen hältan än så.
3. Jag hade inga planer på det innan helgen. Men nu när det gick så bra får jag väl ta mig iväg på nån mer dressyrtävling x)
4. Inte den blekaste.. Har lite olilka planer, men de flesta går ut på att gifta sig sjukt rikt, eller vinna massa på lotto.
5. Ja x) varför undrar du?

vad är det för sort på sprayen du spraya dina stövlar med ? eller vad heter den, och var köpte du sprayen?
och var den special anpassad för läder ? :)

Det var nån sprayfärg för utomhusbruk. Kommer inte ihåg vad den heter, men den är köpt i en vanlig byggaffär.
Nej, den är för typ vad som helst, sten, plast, trä, metall osv.

lite sen med min fråga, men hoppas det kommer med i viket fall :')
vilka av de lite "mindre" hästbloggarna läser du?? :)
Vet inte riktigt vilka som räknas som ”mindre”.. Men de som har bloggar som jag känner mer eller mindre som oftast uppdaterar är i alla fall:
http://strnqvists.blogg.se/ http://johannatorudd.blogg.se/ http://baraacarro.blogg.se/ http://emmaoverby.blogg.se/ http://ahlquiist.blogg.se/ http://johannagrant.shapemeup.se/ http://majjabergdahl.blogg.se/ http://fannybergerstam.blogg.se/ http://toveaxelsson.blogg.se/ http://rosaponnii.blogg.se/
Ingen speciell ordning, och har säkert glömt någon.


Kommentarer
Postat av: Sofia Törnqvist

Eriks fråga <3

2010-07-06 @ 16:12:25
URL: http://strnqvists.blogg.se/
Postat av: Fanny

sv: tack ;D

2010-07-06 @ 16:55:53
URL: http://fannybergerstam.blogg.se/
Postat av: nellie

vart köper man lamicell schabrak?:]

2010-07-06 @ 18:23:23
URL: http://nelliesskrutten.blogg.se/
Postat av: johanna stapelberg

Såg att du hade en rosett som var blå/röd... kommer den möjligtvist från järvsö ryttargård ? :P

2010-07-06 @ 23:40:46
URL: http://qualitys.blogg.se/
Postat av: Charlotte

sv; om det med mens x)

jag undrade bara imed du är ganska liten o sånt om du fattar, absolut inget taskigt så ta inte illa upp!!:)

2010-07-09 @ 20:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0