Extra tydligt

Eftersom folk verkar tro att vi inte tar hjälp med att hitta sadel:
För att vara extra tydlig då..

Den enda sadelutprovaren som finns på hur långt avstånd som helst, är den som har provat ut Soccans sadel. -som inte är bra för varken Soccan eller mig.
Hon bryr sig i princip bara om att få sälja. Hon har provat ut felaktiga sadlar till massa hästar som bara har gett problem.
Alltså vill inte jag att hon ska prova ut någon sadel till Soccan. Då lånar jag hellre hem sadlarna och provar utan henne och frågar instruktörer och tränare om hjälp sålänge.
Jag har gått en sadelutprovarkurs och lärt mig massa om hur sadlar är uppbygda, allt vad man ska tänka på när man provar osv. osv.  Så jag kan sålla ut de som ligger dåligt och bra, men inte mer ingående, vilket behövs.

Vi ska kolla runt längre bort ifrån oss och se vad det finns för seriösa sadelutpassare som är pålitliga.
SJÄLVKLART tar vi hjälp. Men inte av sådana som ger hästarna problem.


Kommentarer
Postat av: josefine

Jag kan tipsa dej om en super BRA sadelmakare/utprovare!

Hon heter Mauds, och affären heter mauds sadelmakeri. Man bokar en tid och hon provar ut en sadel efter hästen och dig själv.

Hon är inte en sån som bara vill sälja det dyraste och vill bli av med sadlar, utan hon är jätte noga och frågar lixom vad du är ute efter. Ex: hur mke stöd du vill ha, vilken färg du letar efter, vilken prisklass osv.

Hon är jätte duktig och vi åker alltid till henne! Hon har även lyckats hitta sadel varje gång som passat kanoners till en c-ponny vi hade och han var as svår att hitta sadel till. Kan verkligen rekomendera henne, och dels så har hon ju en ridsport affär där man provar ut, så man kan inte låta blir att ta med nåt mer hem hehe xD



Men nackdelen för dej blir ju att hon har sitt ställe i grums som ligger i värmland.

Men hon är jätte bra! och skit duktig så det skulle nog ändå vara värt en resa dit ;)

Vi har bara sadlar från henne, och det har aldrig varit några problem! :)

hoppas att du hittar en sadel!

KRAM! :D

2010-06-24 @ 23:30:09
URL: http://iamjosefine.blogspot.com
Postat av: Fanny

Vilka syftar du på ? För de som har provat ut sadel till både Pommery och Jojo har varit grymt duktiga och de har vi inte haft några problem med. Vi har haft 2 st sadel utprovare men den ena var bättre än den andra..

2010-06-24 @ 23:48:45
URL: http://fannybergerstam.blogg.se/
Postat av: EmmaÖverby

dt finns en nere på öland som är kiropraktor med typ. hon är as duktig. anna ericsson har jag för mig att hon heter. sök på google (:

2010-06-25 @ 15:43:13
URL: http://emmaoverby.blogg.se/
Postat av: mathildablomberg.

sharpman i mjölby är superbra! dock lite för långt kanske :(

2010-06-26 @ 17:32:58
URL: http://mathildablomberg.blogg.se/
Postat av: Fanny S

Hej Sara! Att hitta sadel kanske inte alltid är det lättaste som du redan sagt. Men jag vet att Helén Karlsson och Jessica Dahl provar ut sadlar o de är väldigt duktiga också. Tror dock att du får låna sadlar själv isf och då kanske det iof går lika bra att fråga de hemma på KBF. Men de skulle ju iof kanske kunna tipsa dig om märke typ osv efter att ha sett hur det ser ut. Tänkte bara som tips som du inte redan har hittat nån eller ett sätt. Lycka till! =)

2010-06-26 @ 22:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0