Programridning

Fick stressa som bara den till stallet idag x) 
Vi skulle ha programridning och startade sist, så hade lite mer tid än jag skulle haft iallafall.

LB:1 med Soccan 
På framridningen så var hon fin :D
Fast det blev lite stirrigt ett tag.. :s Först rasade en cykel utanför paddocken, en häst tyckte att det var det läskigaste i världen och då tyckte såklart de andra det med x) hästar alltså...? de är inte alltför smarta

Sedan kom det värre. En hästs sadel hamnade på sned och då blev han jättestirrig och när ryttaren försökte trampa tillbaka den så blev han bara ännu mer stirrig. Han stegrade, ryttaren trillade av, sadeln hamnade under magen, han fick panik och skenade genom paddocken, över stallplanen, parkeringen, vägen och stannade till sist i en hage.


Jag tror att alla fick hjärtklappning där. Iallafall jag och Soccan. Hästarna stod som förstelnade och även ryttarna och människorna för några sekunder.
Man är så hjälplös, handfallen. Man kan inte göra något alls utan bara se på.
Det var inte roligt. Men som tur var hände inget allvarligt. 

Efter det var jag helt skakis och det tog ett tag innan det gick att rida normalt.

När vi kom in i ridhuset och skulle rida programmet så var det bastu där inne x) Soccan och jag dog lite båda två.
Traven gick bra, men inte galoppfattningarna och ökningarna. Det var för varmt och kvavt :p

Men Tina (ridskolechefen) tyckte att hon såg fräsch och fin ut. Så jag är ändå nöjd. Med tanke på alla omständigheter.





Kommentarer
Postat av: Anonym

bara fråga vrf har du svart pannband och brunt träns? Du själv dissar sönder folk som har så

2010-06-06 @ 20:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0