Sadelproblem

ÅÅh -.- jag hatar att inte hitta nån bra sadel :( Eller att Soccan är svår att hitta sadel till, och mig med i och för sig.
Hon har typ konstig rygg och konstigt sadelläge. Jag har långa smala ben och liten rumpa. Så jag måste ha en som är 16tum och rejält framåtskuren. 

Den jag har nu är inte bra.. Den åker fram liite, men tillräckligt så Soccan kan inte röra sig ordentligt. Det är för lite stöd för knät. Där jag har min vad sitter en kloss x) (blåmärke på benen varje går jag har ridit) Jag kan varken stå upp eller sitta ner i den, hamnar i stolsits.. och så är den för lång med. Blä.

Fast jag älskar färgen. Och sadeln är så sjukt mjuk ^^ 

Iallafall så hämtade vi en till sadel idag, en Prestige Joy Jumper. GUD alltså :D det var seriöst den skönaste sadeln jag suttit i. massa stöd och jag hamnade helt rätt i den<3 och jättesnygg med (: 

Men (såklart) så passade den inte :'( h*lvetes j*vla cp apa. För smal, men det kanskekanskekanske kan funka om man värmer om den, men då är risken att den inte passar på annat sätt.
Är galet sur för det nu :(

</3



Kommentarer
Postat av: emma fors

vad sägs om att ringa en sadelutprovare och få hjälp med problemet? :)

2010-06-24 @ 22:23:56
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Anonym

snacka med en sadelutprovare och wintec är asbra! :) man bygger ju om efter hästens rygg ochså :)

2010-06-24 @ 22:36:19
Postat av: Angelica Sundberg :)

Hej :)

Vi köpte en vega sadel pga att ingen annan passade :P

Och den passade både till min ungponny och Bobby (den passar till alla typ).

Men den är ganska dyr...

MVH//Angelica

2010-06-25 @ 20:38:14
Postat av: Karin

Hej Sara !



Ett tips, prova en equipe sadel ! Det finns många olika modeller, hade svårt att hitta en bra sadeln till min pålle. Även jag har långa ben - det finns ingen skönare sadel, med mkt plats för benen & stöd på rätt ställe, man sitter som jutet !



2010-06-28 @ 08:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0