Fjantig ponny

Jag är arg på min ponny  x)
Jag hoppade in på en ridlektion med barnen. De skulle hoppa på slingan.
Så jag tänkte att "jamen det blir ju bra och lagom för Soccan, studsa runt lite mysigt i skogen", hinderna låg på max 50 lixom.

Men inte då. Jag var i par med Vernesa som hade Rhona. På första hindret så tvärstannade Rhona några meter innan och tyckte att det var jättekonstigt att det stod hinder ivägen där det alltid är tomt annars x) Då red jag förbi henne med Soccan och agerade draghjälp över hindret. När vi kom till nästa hinder så tvärstannade Soccan typ 10meter innan hindret och vägrade gå framåt, Vernesa gick förbi mig och försökte få över Rhona, men ingen gick framåt x) Vi vände och tog sats flera gånger men de stannade upp en bit innan hindret iallafall. Till sist blev det typ skritt över tror jag. Nästa hinder var ännu värre. Det stod på en ganska lång raksträcka så det syntes på långt håll. Så fort de fick syn på det (typ 20 meter innan) (en pluttig sax) så tvästannade båda och försökte vända, backa, snurra runt och bara fjanta x) Shit vad både Vernesa och jag fick hålla på för att ens få hästarna att gå i skritt framåt. Det gick verkligen inte framåt. Efter typ tusen år så fick vi de att komma fram några meter ifrån hindret åtminstone. För det var ju såååå läskigt med en sax ute i skogen x) Aja. Vi kom över till sist och sen hoppade vi de två sista hinderna på banan utan stopp. Hästarna hade väl tröttnat på att fjanta xp

Soccan fick gå två varv till så hon skulle ge sig. Jag ville inte att hon skulle vinna liksom :)
Tönt. Men hon fick ett äpple sen i stallet så vi blev vänner igen :p
Är sjukt sur på henne nu.

Hon har blivit så töntig och fjantig sen efter vilan...

Tips på vad man kan göra med fjantiga ponnysar?

i höstas med fluffpäls x)




Kommentarer
Postat av: Anonym

exakt samma med min idag

2010-06-17 @ 22:53:19
Postat av: josefin

vad är sax? ^^

2010-06-17 @ 23:15:41
URL: http://heyykossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0