Första "riktiga hoppningen"

Detta är vad jag hoppade med Soccan idag:
På långsidan är det en bom på sockerbitar, två galoppsprång, studs, ett galoppsprång, bom på sockerbitar :)

Över de svarta bommarna så varierade jag antalet galoppsprång, från två till sex.
Den rosa bommen använde jag mest i början, red på en volt och försökte "pricka rätt". Bytte galopp över den med.

Skissen är väl inte helt skalenlig, man man ser påt ungefär ;)

Använde såklart det nya setet :D asfint<3

någon som vill komma och fixa hennes man? (a) :D


Det gick faktiskt väldigt bra i ridningen ^^ Hon gick att reglera ganska mycket och allt kändes lätt liksom.
Red inte jättelänge eftersom hon inte orkar.. Hellre kort och intensivt än långt och utdraget.
Dessutom var detta den första gången som jag har hoppat någon "övning" med henne.. Annars har det bara varit enstaka hinder.
Det som inte sitter är galoppombytena. Det har hon väl glömt bort eller nåt x)



Kommentarer
Postat av: teampBP

2010-05-27 @ 19:28:36
URL: http://teambp.blogg.se/
Postat av: teampBP

oj råkade skriva en tom kommentar. sorry :o



bloggtävling / frågestund på bloggen?

kom på med förslag vad just ni vill vinna ;)

2010-05-27 @ 19:29:20
URL: http://teambp.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag blir så jäkla inspirerad av att läsa om vad andra gjort med sina hästar :D är grymt hoppsugen :P

2010-05-27 @ 21:09:46
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: freja

vart har du köpt ditt schabrak? vilka sidor kan man hitta scapa schabrak på?? :)

2010-05-29 @ 11:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0