plugga plugga plugga

Jag sitter med mitt fördjupningsarbete till svenskan som ska vara klart imorgon, började igår x)
Jag frossar Ballerinakex i väntan på att resten av familjen ska komma hem, så det blir lite ordentlig mat ;)

Mitt arbete handlar om normer.. Faktiskt ganska intressant 
Utdrag från en text som jag arbetar med:

De har en del materiellt stöd i västimperialismen och dess konsekvenser med flyktingströmmar, exploatering och framtvingande av social misär i 'utvecklingsländer' e t c. Även om ingen utanför fascistiska, konservativa och religiöst fundamentalistiska rörelser stödjer dem öppet så ger dessa normer stark avtryck i etablissemangets beslut
De har en del materiellt stöd i västimperialismen och dess konsekvenser med flyktingströmmar, exploatering och framtvingande av social misär i 'utvecklingsländer' e t c. Även om ingen utanför fascistiska, konservativa och religiöst fundamentalistiska rörelser stödjer dem öppet så ger dessa normer stark avtryck i etablissemangets beslut

och

Om motnormerna börjar fastslå vad folk inte får vara så blir de i sig själv normer, de blir kontranormer istället för motnormer. Definierar regler för en konkurrerande kultur istället för utrymme för en subkultur.

haha xD 
men jag fattar faktiskt (y) 

lite knepigt, men som sagt intressant och så :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag fattade inte ett enda ord typ haha fast jag har ig i svenska, även fast jag är inte har svårt fört hehe fråga mig inte hur?!

2010-05-21 @ 16:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0