Handtag till tyglarna?

Är taggad till tusen på tävling nu :D
Bara handen/armen funkar så.. annars blir det lite svårt. (det gör den inte just nu)
Får väl rida med båda tyglarna i en hand annars x)
(förlåt att det blir mycket om detta nu)

Ett alternativ som jag har funderat lite på är att köpa sånahär "handtag" till tyglarna, så jag inte behöver hålla lika hårt i tygeln med den mosade armen, för man glider ju inte med såna (y)

Någon som har sådana? eller har hört något om dom? Bra eller dåligt?
Tycker det verkar asbra iallafall ^^

Finns hos Cheval Ridsport för 499kr



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror dom är bra, en tjej som tävlar på samma tävlingar som mig rider med sånna och hon har bara en hand , den andra har hon tyvärr en missbildning på sen födseln tror jag det var. Men tror att dom ska funka kanon!:)

2010-11-19 @ 22:16:53
Postat av: Linda

Jag har ridit med sådana, och de funkar bra. Men inget man ska använda varje dag kanske, eftersom man blir väldigt stark och stum i handen, man tappar "känslan" lite.

2010-11-19 @ 22:37:57
URL: http://ljacobsson.blogg.se/
Postat av: liiisaaas

har själv ridit med sånna men upptäckte att det inte var så lätt att ge eftergift + att om hästen nyser/hostar, bockar eller blir rädd och hoppar till så sitter man liksom fast med händerna och det blir då ett väldigt ryck både i ryttaren och i hästens mun.

fet diss!

2010-11-21 @ 12:47:49
URL: http://liiisaaas.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0