Stalldag

Lång dag i stallet idag igen.

-Från morgon till lunch så provade vi ut sadlar till lektionshästar som behövde nya. Vi tog fram alla sadlar vi hade och hängde upp i ridhuset. Sen så tog vi häst för häst och provade alla sadlar som både var tänkbara och inte. De som låg bra red vi i :) Så nu har alla sadlar som passar (y) 
Jag fick min gamla sadel såld med, toppen toppen ^^ Skönt att slippa krusiduller med försäljning.
Dessutom så kollade vi igenom alla sadlar, stigläder och sadelgjordar så att allt var helt och skrev upp vad som behövde bytas eller lagas. De mindre barnen fick kolla alla tyglar om några behövde bytas. De äldsta sadlarna fick våran trähäst ;)
Tina(ridskolechefen) åkte iväg på shoppingrunda och köpte nya tyglar och stigläder till de som behövde :) 
Det är alltid roligt med ny utrustning.

-Innan hästarna skulle in och efter allt utrustningsfixande så tittade vi på Eurotrip :D haha, alltså jag bara älskar den filmen.

-Jag tror minsann att hästarna hade höstlovsfeeling idag. När vi tog in dom så var många av dom på tårna och några helt galna x) sprang som idioter i hagen och studsade och höll på.. överdrivet glada för ingenting?

-Vi har börjat fila på nummer till luciashowen nu också. imorrn blir det att testa lite planer som vi har till ett hoppnummer ;) spännande spännande

-På fredag har vi spökrunda med övernattning här i stallet. Många av de som ska vara med ser spöken överallt redan nu.. haha, som det alltid brukar bli när det nalkas spökrunda.
Bu! ^^

affischen jag gjorde till spökrundan, underbart fin och noggrann, x) haha eller inte









Kommentarer
Postat av: Louise

vad kul att fixa så med hästarnas utrustning :)

2010-11-05 @ 09:25:51
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0