Fina ponnyn

Jag kollade igenom vilka andra som skulle vara med i mina klasser på tävlingen och vet ni vad jag hittade?

Den ponnyn som jag egentligen skulle köpt ska vara med!
Ponnyn som jag var helt störtkär i och ponnyn som jag fortfarande inte kan sluta tänka på.
Så himla fin var hon<3

Hon gick inte igenom besiktningen och ägaren ville inte behandla den hältan som visades.
Det beslutades att hon bara skulle promenadridas i två veckor istället och vi bokade in en ny besiktnning.
Dock ändrade vi oss i sista stund och beslöt oss för att leta vidare, vi ville vara säkra på att ha en ponny som åtminstone är helt frisk från början.

Dessutom så verkade inte ägaren helt seriös. Hon propsade på en gårdsbesiktning med hennes veterinär (för den kunde få ponnyn att gå igenom utan anmärkning iallafall). Hon var desperat av att sälja ponnyn. 
När vi kom och skulle provrida första gången så fick vi inte ens träffa hon som ägde hästen, utan en annan tjej.

Och när vi hade sagt till ägaren att vi inte skulle köpa henne, åkte hon ut på annons fort som bara den.
Denna gången som läromästare (vilket hon inte var) och 30 tusen billigare.

aja. det ska bli spännande att se hur hon mår, även om det svider att hon inte är min, fina ponnyn<3






Kommentarer
Postat av: Jennie

Tråkigt när det blir sådär .. Vi hittade en alldeles underbar och perfekt ponny, hon var mätt till 147,4cm som 6 åring och vi ville därför ha ett mätintyg innan vi bestämde oss. Såklart hade hon dragit iväg till 149 .. Men det är bara att bita ihop och leta vidare, jag hittade ju en som var minst lika perfekt för det. =)

2010-10-28 @ 22:01:03
URL: http://www.mirochjag.blogspot.com
Postat av: sanna

usch fyfan jag vet precis hur det är:'(

jag låg och grät i en månad efter provridningen av min drömhäst:( imorgon är det två månader sedan och jag är fortfarande ledsen lixom :( ååå jag hatar sånt.. det värsta är att han var en hoppkanon, hoppade hus verkligen men han var för dyr för oss. Och så får jag reda på nu, två månader senare att han är såld till någon som inte tävlar!? vem ger så mycket pengar för en häst som man ska rida på i skogen...?

då blir jag så sur, för då måste dom ju tagit ner priset och då kanske vi hade kunnat köpt honom....



Gud va långt det blev, ville bara berätta att jag fattar hur de känns :(<3



2010-10-28 @ 22:55:57
URL: http://http:/sannaaaaolsson.blogg.se
Postat av: Lisa Welin

Riktigt fin ju! :)

2010-10-28 @ 23:14:56
URL: http://equiline.shapemeup.se
Postat av: karro

ush, sånt är hemskt :( har varit med om det, men nu har jag hittat min drömprins fast de är klart man funderar ibland.

2010-10-29 @ 17:35:17
URL: http://stockholmsponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0