Längd på ponny




Jag är 162cm lång och väger 42kg, rider både B,C,D-ponny och häst.
Jag tycker inte att det är några problem att rida B-ponny om man är 160lång.
(för mig är det inga problem iallafall)


Men sen kan man ju inte bara gå på längden, det finns många andra faktorer som spelar in.
Tex.
-Vikten. Det är kanske inte så bra om man väger allt för mycket på en liten ponny.
-Hur mycket man begär av ponnyn. Rida runt lite utan att ställa några större krav eller begära att den ska bära upp sig själv och jobba med rygg och bakdel är stor skillnad.
-Höjden på ponnyn.Tex. b-ponnyer kan det ju skilja över 20cm i mankhöjd på.
-Hur pass balaserad man är själv.
-Storleken på ponnyn. Det finns ju allt ifrån smala, smäckra welshar till kraftiga viktbärande russ.

Det är bara några saker som har betydelse. Men det jag vill säga är:
Gå inte bara på längden på ryttaren.

Jag och Daisy i somras (hon är 124,5cm hög)
Nyaste bilden jag kunde hitta på när jag red B-ponny :)





Kommentarer
Postat av: Cajsa

Jag tycker inte du ser lång ut på den B-ponnyn

2010-10-27 @ 15:31:45
URL: http://cajsamanda.blogg.se/
Postat av: Louise

Skulle också vilja vara så nätt :>

2010-10-28 @ 16:41:09
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0