Soc & Emp 23 oktober

Red både Empan och Soccan i eftermiddag. Ca 45 min var.

Empan skrittade jag fram i skogen, red sen i ridhuset. 
Hon var ganska fin i traven och skritten, men lite stretig ibland. Galoppen gick bara i ena varvet, i det andra så var hon bara jättestark, tjurig och envis x)
Jag antar att man inte kan kräva hur mycket som helst när hon inte har blivit ordentligt genomriden på två dagar.
Ska rida henne imorgon med, så vet vad jag ska jobba med då.

Soccan red jag väldigt okomplicerat. Jag försökte att bara använda "rena" hjälper. I början så red jag inte ihop henne något alls, utan red bara framåt för skänkeln och bakåt för sitsen, för att få henne uppmärksam, behålla positiviteten och att ta hjälperna snabbt. Stilla med hand och satt väldigt stilla överhuvudtaget.
Sedan när det funkade hyfsat bra så kortade jag upp tygeln mer och kopplade ihop säte och ben, så fick hon välja hur pass mycket kontakt hon ville ha med tygeln. Hon blev lite konfundersam ett tag när hon var tvungen att tänka själv, men fattade vinken. 

Ska nog ta med kameran till stallet imorrn och be någon fota när jag rider :)





Kommentarer
Postat av: Fanny

Vilken tid tror du att du kommer rida imon? Skulle va skoj och titta =P

2010-10-23 @ 21:11:10
Postat av: Lisa Welin

Vad fina ni är :)

2010-10-24 @ 14:45:50
URL: http://equiline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0