Sur ponny?



Jag håller med om att hon ser sur ut ibland. Men det är sån som hon är x)
Hon ser sur ut helt enkelt, men när man rider märker man hur kul hon tycker att det är :)
Hon har ett himla tryck i galoppen, det kanske inte syns på filmen, men det känns när man rider.
Sen får man ju tänka på att alla ser inte ut som solsken, alla är olika precis som vi människor.
Jag ser nog inte så glad ut när jag rider trots att det är det bästa jag vet. 

Både Fanny som äger henne och hennes tränare tycker att jag rider henne bra, så då antar jag att det är så ;)
Fråga Fanny om ni inte tror mig.




Kommentarer
Postat av: Karro

sv, haha gud min kommentar såg rätt dryg ut oxå :s var oxå lite irreterad för en sak :P

Asså jag tycker du rider skitbra! Eller det ser iaf ut så på alla dina filmer :) Som du sa så ser man ju inte så bra via bilder, men de jag har sett hur fint sockan går är typ min "bild" på hur det ska se ut med min ponny snart oxå ;)

2010-10-11 @ 21:11:02
URL: http://stockholmsponnyn.blogg.se/
Postat av: Fanny (Sura Empans ägare) XP

Haha de flesta som inte "känner" Empan brukar ofta kommentera att hon ser sur ut, men faktum är att en veterinär som var o vaccinerade Emp skrattade lite åt henne å så sa jag att ja folk brukar tycka att hon ser så sur ut å då sa hon att jo det kan folk tycka men då har de inte studerat henne tillräckligt, för visst hon har lite öron, men kolla på ögonen så vaken o uppmärksam hon är o vill verkligen ha koll på allt samtidigt som hon söker uppmärksamhet. Sen sägs det ju att den häst som spelar med öronen när man rider är uppmärksam på sin ryttare o jag kan säga som så att om den ponny INTE hade tyckt att det var kul med t.ex hoppning då skulle hon inte ha hoppat utan då hade hon sett till att hon hade sluppit o det kan både jag, Maggan o Linda Algotsson intyga för "kan själv" o åsikter är något som den ponnyn är ganska så duktig expert på! Men duktig o allt bra charmig är hon! <3

2010-10-11 @ 21:52:08
Postat av: Fanny (Sura Empans ägare) XP

Haha jo de flesta som inte "känner" Empan brukar tycka att hon ser just sur ut, men en veterinär som var o vaccinerade Emp skrattade lite åt henne o så sa jag att ja många brukar säga att hon ser så sur ut å då sa hon att jo visst de kan dom ju tycka men då har de inte studerat henne tillräckligt för visst hon har lite öron men kolla på ögonen. Hon är vaken o uppmärksam o vill ha koll på allt o söker uppmärksamhet. Samtidigt vill hon väl tala om för alla att hon inte är nån man kan köra med hur som helt. =P Faktum är att mina tränare aldrig har kommenterat det med öronen o jag kan ju säga som så att om den ponnyn INTE tycker nåt är kul så får man ganska snart veta det o då tänker hon INTE fortsätta med det utan då ser hon till att hon slipper för "kan själv" o åsikter är något som hon är duktig expert på! O det kan både jag, Maggan o Linda Algotsson intyga.



Och JA jag tycker att Sara rider henne kanon bra!! Det är inte helt lätt andra gången man överhuvudtaget sitter på en ny ponny att prestera bra på hoppträning o dessutom för en tränare som man aldrig har ridit för innan så det tycker jag var kalas! Sara rider henne minst lika bra som jag själv redan så då kan ni ju tänka er hur BRA hon faktiskt rider den människan!!! =D Det är bara att skruva upp volymen på högtalarna så kan man ju lyssna på Maggan Algotssons kommenatrer till Sara på filmerna så får man höra hur bra hon tycker att det är!! =D

2010-10-11 @ 22:06:03
Postat av: Fanny (Sura Empans ägare) XP

Nu blev det många kommentarer kännde jag, men den andra i ordningen som är skickad av mig är bäst så läs den! XP

2010-10-11 @ 22:08:17
URL: http://sperlinge.blogspot.com
Postat av: Emily

Vi hade en häst på ridskolan med öronen väldigt tätt ihop.. så när han gick och lyssnade bakåt så såg han supersur ut fastän han inte var det haha :) Såg nästan lite fånigt ut ^^

2010-10-11 @ 23:29:03
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Cajsa

jag tycker du rider jätte bra :D <3

2010-10-12 @ 07:25:01
URL: http://ponnyochryttaren.blogg.se/
Postat av: Johanna

Precis som min ponny då! Hon har alltid öronen snett vinklade bakåt, men det är ju för att hon är så uppmärksam på vad jag gör! :)

2010-10-13 @ 06:38:58
URL: http://johannazachrissons.blogg.se/
Postat av: Jonnie ---->Snygg, Sexig & Singel

åh va fin hon e :)

2010-10-13 @ 07:15:54
URL: http://www.Alwaysfabulous.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0