Empan

Igår var jag och testade att rida Empan. (Emelie II)
Hon är en C-ponny som jag ska tävla lite, efter som Fanny som äger henne är för gammal.
Hon är till salu, så om någon är intresserad av en jättefin ponny att ha roligt med så är hon absolut värd att titta på :)
länk till annonsen:
http://www.hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=387541

Hoppade lite grann, det fanns inte jättemycket hindermaterial så vi tog det som fanns.
Två fristående räcken, snett igenom och på kortsidan + ett räcke och en oxer på långsidan.
Jag tycker att det gick ganska bra för att vara första gången jag red henne. Vi hoppade upp till 90cm vilket blir LBnivå.
Det var inte några större problem under passet, förutom att hon mojnade lite på slutet. Försökte rida ganska okomplicerat, bara hålla en bra galopp utan att hon tappade den eller blev springig. 
Hon var riktigt rolig och det är en sån ponny som man  antingen blir jättekompis med eller inte alls x) 
Det vill säga, sånt som jag gillar.

Om två veckor blir det tävling i Karlskrona. Troligtvis blir det någon träning för Margareta Algotsson innan med :)

Det kan nog bli riktigt bra (y)

Emp och Fanny




Kommentarer
Postat av: Annie

Du får fixa bilder eller film när du rider henne! :D

2010-09-13 @ 10:11:57
Postat av: anniee =)

då får kameran vara framme om du ska tävla i karlskrona så jag får några bilder på dig? :)

2010-09-13 @ 16:35:43
Postat av: vera christoffersson

Känner fanny väl och har ridit empan några gånger:) hörde att hon hade skaffat nån duktig som skulle tävla henne men visste inte att det var du. Rider också för Maggan så då kanske vi ses på träningarna:)

2010-09-14 @ 21:09:01
Postat av: Nicolaykristin

Lots of great info, keep up the good work!

2011-04-05 @ 09:43:47
URL: http://nicolaykristin.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0