Glad tjej :D

(man ska inte ha smileysar i rubriken, men detta inlägget är värt det)

Vi har troligtvis hittat en sadel :D
-Den åkte inte fram alls lika mycket som alla andra, utan bara pyttelite
-Soccan blev inte lika stark och stretig, utan gillade läget
-Hon rörde sig bättre och jag kunde till och med länga traven en del
-Galoppen var inte alls lika "gå på bogarna, släpa benen i marken och vara jättestark utan bjudning" -utan mer normal (y)

Dessutom var den helt okejskön att rida i, finns i brunt, inte så farligt dyr, snygg design och ja. inte alls mycket negativt.

Ska rida i den imorrn med för att verkligen känna efter så den känns bra och passar.
Om den känns lika bra då, så beställer vi en ^^
Den som jag har hemma nu är aningen för liten för mig, så det ska vara en halv tum större.



Kommentarer
Postat av: tove

hade samma problem som du. Med att sadeln åkte fram. Plus att jag har långa skänklar så jag måste ha lite längr kåpor och i 16" i sätet. Blev till sist en santa cruz också.. sjukt mjuka och sköna sadlar!

2010-09-21 @ 08:04:37
Postat av: Klara

Tror att du kommer bli nöjd! Har också Santa Cruz, fast Celine istället, och jag har varit nöjd med båda mina (hade en likadan till min förra häst) :)

2010-09-21 @ 09:36:13
URL: http://klaraskrabater.blogg.se/
Postat av: Klara

Tror att du kommer bli nöjd! Har också Santa Cruz, fast Celine istället, och jag har varit nöjd med båda mina (hade en likadan till min förra häst) :)

2010-09-21 @ 09:36:24
URL: http://klaraskrabater.blogg.se/
Postat av: Josse

Använd svanskappa om den åker fram.

Annars kan du förstörading fina häst:)

2010-09-21 @ 15:03:48
Postat av: anna

santa cruz sadlar är verkligen dem bästa! :) passar nästan på alla hästar. min passar perfekt på min häst men den är ngt liten i storleken till mig. var kan man beställa santacruz sadlar? :)

vill verkligen ha en likadan som min egen fast större i sittsen!

vi lånar ut min just nu och den passar jätte bra på hennes häst med :)

2010-09-21 @ 15:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0