Tävla dressyr med kort kavaj?


Har tänkt på detta med kavajen innan faktiskt, men inte verkligen kollat upp det förrän nu :)

Taget direkt ur TR

Mom 221
Ryttarens utrustning
Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad och sporrar. Riddräkt består av ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus krage, vit slips eller vit plastrong.
Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med öppet sprund i rygg eller båda sidor. Jacka som slutar vid midjan räknas ej som ridkavaj. Fr o m Msv A är ridfrack tillåten.
Militär och polis får rida i uniform.
Mom 221
Ryttarens utrustning
Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad och sporrar. Riddräkt består av ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus krage, vit slips eller vit plastrong.
Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med öppet sprund i rygg eller båda sidor. Jacka som slutar vid midjan räknas ej som ridkavaj.
Fr o m Msv A är ridfrack tillåten.
Militär och polis får rida i uniform.

Alltså får jag rida i min kavaj. Den går längre ner än midjan och går att knäppa upp bak
så att den får sprund.
(dock såg jag att jag hade glömt att göra det sist.. Måste komma ihåg det nästa gång!)


Kommentarer
Postat av: Klara

Vilken tur! :) vore ju trist om du kom dit och inte fick starta för en sån sak, men det löser ju sig då! :) Lycka till!

2010-09-23 @ 19:10:16
URL: http://klaraskrabater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0