Fredag kl. 10.00: Kliniken i kalmar

På fredag har vi fått en tid till Soccan på kliniken.

Jag känner att något inte är som det ska. Visst att hon hoppar och gör det jag ber henne om för det mesta. Men hon gör det utan glädje och hon är inte som hon borde vara.

Det är det som är lite svårt med min pålle..
Folk säger att "nämen det där ser ju bra ut", "hon hoppar så bra språng" och "så fin hon är" eller kanske "jamen du har ju vunnit och blivit placerad i massa tävlingar".

Men även om det ser ut att gå bra utåt, så gör det inte det.
Just nu:
Hon ska inte ha så kort steg. Hon ska inte galoppera i nerförsbacke.
Hennes språng är absolut inte som dom ska och hon stannar inte om det inte är något som inte stämmer.
Hon går bara och kröker på nacken utan att jobba ibland. Hon blir placerad i tävlingar för att hon är snäll och tycker det är roligt. Min ponny är inte stoig på det sättet som folk säger att hon är när hon tex. stannar eller går emot skänkeln.
Visst att vi har vunnit tävlingar och sådär.. Det verkar räcka för folk att man vinner. Då går det bra.
Men även om det har sett bra ut för de som tittat på, så har min känsla varit något helt annat.
Det är svårt att ta beröm, när man hela tiden har i tanken att "jomen om vi hade varit som vi ska vara, hade det gått bra, nu kändes det tvärtom, även om det sitter en gulblå rosett på tränset"

För Soccan är inte sån. Hon stannar inte, hon tycker att hoppnig är det bästa som finns, hon är pigg och glad, galoppen är i uppförsbacke och hon ska absolut inte vara sten i munnen.
Hon är så himla underbar och nu känns det inte som min ponny jag rider på, utan en annan.

Jag ville ändå vänta och se efter Equiterapeutbesöket, om vår känsla skulle komma tillbaka. Men den har inte synts till. Troligtvis sitter det i frambenen, skulle jag tippa.
Därför blir det nu ett besök på kliniken.

Älskade fina ponny<3


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

Inte kul när de inte känns som de ska

2011-04-26 @ 14:59:25
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: majja

Hoppas verkligen att dom hittar något så du slipper oroa dig en massa! Håller tummarna! kram<3

2011-04-26 @ 15:12:38
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: Erika

Hoppas de inte är något allvarligt fel.

Och att de snabbt går tillbaka till de normala. :)

Så du får tillbaka din ponny, i så hon var tidigare.

2011-04-26 @ 15:30:26
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag kände samma sak på min häst! Han ÄLSKAR att hoppa, och kämpar alltid till det yttersta, flyger över 1.30 oxrar och vill helst rusa på så fort han får. Fram till hinder lyssnar han på mig och går att rida mellan skänkel och hinder. Ute och på hoppträningar vill han gärna vara lite studsig och skjuter iväg ordentligt i fattningarna. Men på senaste tiden så blev han lugn som en filbunka. Tog aldrig ett skutt förgäves. Sen började han stanna, men han hoppade ifall jag sa till honom ordentligt men då kändes han stum och ojämn, som att jag behövde lägga honom perfekt hela tiden och att det inte var något "hjärta" i sprången. Så ingen såg felet! Alla sa att han var snäll och såg pigg ut, men han kämpade ju allt han kunde stackarn... för han hade kotledsinflammation i båda fram benen :/ kan vara något sånt soccan har?

2011-04-26 @ 18:38:04
URL: http://majajonson.blogg.se/
Postat av: Stina

Imponerad av hur... Ja, "moget" är det enda ord jag kan hitta som passar, du hanterar det! Finns hur många människor som helst i världen som bara skulle sagt "jaja, hon är väl lite stel" eller "men hon kanske har en svacka?". Jag får en klump i magen av att läsa din text, för känslan när ens ponny inte är fräsh :((

Tänker på dig, hoppas det löser sig! <3

2011-04-26 @ 20:37:16
URL: http://dropthepilot.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Usch, jag hatar verkligen känslan av att något är fel när man inte vet vad. Min ponny har varit precis likadan två gånger, gjort allt men varit som en degklump utan glädje. Ena gången hade han ett blåmärke i hoven som gjorde ont, andra gången en dålig sadel som tryckte på ryggen. Så, låter faktiskt som om hon har ont. :S

2011-04-26 @ 21:13:54
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hade liknande problem på min c-ponny det var många och kollade på honom och vi bestämde att behandla honom mot fång tillslut och nu är han bättre.

Tycker du har härlig blogg med underbar variation i skrivandet!! Hoppas du fortsätter likadant och att Soccan blir bättre!

2011-04-26 @ 21:18:29
URL: http://wfbhanna.blogspot.com
Postat av: Linda

Alltid bra att utgå från om hästen har ont eller inte när man får problem!

2011-04-26 @ 23:41:18
URL: http://lindastrandberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Alltid bra att utgå från om hästen har ont eller inte när man får problem!

2011-04-26 @ 23:41:22
URL: http://lindastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0