Heldag på slottet

Idag har jag varit på filminspelning hela dagen på slottet.
Soccan kunde ju inte vara med, men jag följde med Marina och Lorden istället :)

Det var lång väntan när vi kom dit, men så småningom fick vi mat och sen hämtade vi ut kläderna vi skulle ha på oss. (jag blev någon slags "väpnare")
Efter det var det lång väntan igen, lite övning och till slut skulle det filmas.
På övningen så ledde jag först Lorden, men sen behövdes det någon som red en islänning (för riddarna hade inte kommit) så då gjorde jag det ^^ hihi, han såg ut som en gosig nallebjörn.
Under själva inspelingen så ledde jag en riddare och sen gick bland folkmassan.
Vi skulle gå i ett långt tåg, med start utanför slottet, över vallgravarna och in på borggården.

Det såg nog ganska lustigt ut.. Turister som besökte slottet under dagen tog kort och tyckte det var allmänt roligt.
En himla massa statister i medeltidskläder, 18 hästar, en get och några hönor som låg, stod, sprang och satt utspridda lite överallt, haha x)

Mr Lord

Jag

Marina


Den klädansvariga blev totalt störtförälskad i Lorden och bestämde att Marina skulle byta utstyrsel ;)


Seriös medeltidsmupp ;) haha


Uppfrån söta islänningen ^^




På väg till transporten igen


Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Haha vad kul ändå! Hur "stor" film är det? :)

2011-04-30 @ 21:58:09
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: marina

Haha lite skoj hade vi iaf =)

Bland alla medeltidsmuppar ;)

2011-04-30 @ 22:30:55
URL: http://vikinghaleryd.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man får inte lägga ut några bider förrens filmen e klar

2011-05-01 @ 09:43:06
Postat av: carro

Ska det bli en "riktig" stor film? Och isf vad heter den? ;)

2011-05-01 @ 10:45:06
URL: http://skraddarbacken.blogspot.com
Postat av: Anna

sånt som jag håller på med hella sommrarna;P

2011-05-01 @ 21:51:28
URL: http://annashatliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0