Ren ponny

När jag kom till stallet så satte jag igång med att bada Soccan direkt.
Den vita färgen gick bort relativt lätt, men fick vara noga så det inte satt kvar något längre in i pälsen.
Jag använde mitt "coppertoneschampo", så nu luktar ponnyn godis ^^ (om färgen blir något rödare vet jag inte riktigt, men luktar gott gör det iallafall)

Soccan var dock inte så jätteförtjust i det hela idag, haha.
Jag band fast henne i en soptunna på framsidan (vi har ingen uppbindningsplats, tyvärr).
Hon skulle riva ner sakerna som jag hade ställt på tunnorna, men som tur var hamnade min tröja i den hinken utan vatten. Sen så gick hon iväg med soptunnan rullande efter sig x) Så jag fick låsa hjulen.
Hon skrapade med hoven, kliade huvudet moh väggen och tyckte att det var sjukt långtråkigt hela kalaset.

Men hon fick stå ut den lilla tiden det tog. Hon brukar alltid vara snäll annars, men man kan inte tycka att det är lika roligt varje gång. Ibland stod hon still, när hon hittade något roligt att titta på och sådär.
Hon blev himla glad när vi var klara och traksade på bra framåt när vi gick in i stallet igen, haha.
Nu är hon ren och fin :D

Smart som jag är så kom jag inte ihåg att ta kort förrän inne i stallet senare på kvällen..
Och jag måste fixa mig en egen, bättre kompaktkamera ;)


Kommentarer
Postat av: Minette

Du som har bra koll på utrustning och så, vet du om det finns något schabrak i typ ljusröd, aprikos färg? :)

2011-04-25 @ 21:31:45
URL: http://surfryttarna.blogg.se/
Postat av: fanny

hej, vill bara säga att du har en super blogg. Men jag undra också hur du märkte att Soccan hade fått fästingsjukdommen, blev hon svettig fortare, flåsade m.m.

2011-04-25 @ 22:02:54
URL: http://fannyhellgren.devote.se
Postat av: hanna

soccan är så fin :D vad är hon för ras?

2011-04-25 @ 22:11:55
URL: http://ofeliavi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0