Snälla?

Varför ska det alltid vara något problem? Jag är så otroligt less på det och det tar kål på mig :(
Inget känns roligt och jag försöker verkligen på alla sätt, men vi stampar bara på samma ställe ändå.

Nu när hon känns bra i kroppen, inte lika spänd osv. så biter hon sig fast i bettet och är allmänt okänslig för skänkeln istället.. +att sadeln är som den är

Vill ingenting just nu. Inte rida, inte vara i stallet, inte vara hemma, inte sova, inte läsa, inte äta, inta åka iväg någonstans, ingenting. Jag gör det, men utan motivation.
Eller såklart jag vill rida Sockertopp, men vi gräver bara ner oss djupare i vårt hål för varje gång känns det som. Försöker hålla humöret uppe för att det inte ska falla pga det, men inget blir bättre.

Kan någon komma och dra upp oss?

Jag vill kunna få vara lycklig igen och säga att Soccan är bäst i världen, att inga hinder känns för stora och att vi klarar allt, som vanligt.
Jag vill verkligen verkligen, men om jag säger något av det, så är det inte sanning.
Jag älskar min ponny<3


Fick bild från Majja :)

Kommentarer
Postat av: Stina

Du får bita ihop och stå ut. KAn du inte ta hjälp av en tränare? Ngn annan kanske kan rida "Sockan" bara för att komma över tröskeln :)

2011-04-16 @ 19:48:17
URL: http://santinaafsire.blogg.se/
Postat av: maria

Det är bara att bita ihop! Du klarar det! :)

2011-04-16 @ 19:50:09
URL: http://mariwa.blogg.se/
Postat av: alice

jag känner precis som dig och det är verkligen jätte jobbigt!

2011-04-16 @ 19:59:22
URL: http://aliceottosson.webblogg.se/
Postat av: Mathilda Mattsson

Förstår precis hur du känner! :( Hade något liknade. Inget gick bra på dagar som blev veckor, men sen, en helt random dag så lossnade allt. det bara poff och det att hänga sig inte lynssa osv, bara försvann.



Så kämpa på! Du kommer klara det! Förstår att det inte är kul, men det kommer! :D Så kämpa! :D



btw ÄLSAKR DIN BLOGG!! :DDDD

2011-04-16 @ 19:59:51
URL: http://minipimpim.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det är jobbigt när det inte går bra.

Tag hjälp av en tränare som kan hjälpa dig och kanske rida Soccan lite. Åka till en sadelprovare är också bra om ni inte redan har gjort det.

Jag vet att du klarar det kämpa på! :)

2011-04-16 @ 20:06:39
Postat av: Lovisa

Har också haft det kämpigt med min ponny ett tag då Han inte tyckt det har varit kul att hoppa och vi har som mål att hoppa åtminstånde 110 denna säsong så har det ju inte vart så lätt. Vi provade en massa saker vi gav honom hel vila från hoppningen i tre veckor (det funkade inte) sen så provade vi att ge honom extra energifoder(det gick inte heller då han slösade den energin på att bara springa och slänga säg över hindrena.) Men nu är vi på tillbaka vägen från det hopplösa för att vi har tränat mycket muskel styrka och det var tydligen vad HAN behövde. Det jag menar är att du är inte ensam med att känna att saker och ting är hopplöst. Jag har fortfarande inte släppt den där känslan av att det inte kommer att funka men varje gång har jag lärt mig nått!

Så om det ska gå i nedförsbacke så måste det vara en uppförsbacke innan!

Tycker om din blogg STARKT, jätte härlig att läsa! Kommer ihåg från i sommras hos ninni svensson att jag tyckte sockan var hur fin som helst!!

Det kommer att ordna sig! ;)

(hoppas du inte blev avskräckt av min kanske lite väl långa historia!)

Mvh Lovisa

2011-04-16 @ 20:28:21
URL: http://iamequestrian.blogg.se/
Postat av: teambp - natalie

jag känner igen mig så i texten.

vet hur jävla svårt det är att komma ur det dära , men ge inte upp , jag & min ponny har haft våran svacka i minst ett år , men vi kom äntligen ur den nu , det är värt allt jobb.

2011-04-16 @ 21:06:42
URL: http://teambp.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Mitt tips är att gå tillbaka och leta efter första spår på förändring? Kom allt på en gång eller kom det smygandes? Vad hände samtidigt, kan det finnas några samband? När min ponny helt plötsligt blev jättekonstig, inte gick att rida ihop och vägrade gå i form funderade jag på allt, jag ringde tandläkaren som varit där samtidigt och funderade en hel del. Till sist visade det sig att vår nya sadel var sne och att han fått ont i ryggen. Bort med den och problemen var borta på ett par dagar. Så, tänk efter riktigt noga (riddagbok är bra)!

2011-04-16 @ 21:15:14
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: carro

Kanske skulle du prova med hackamore? Hon kanske är trött bett? :)

2011-04-16 @ 22:46:25
URL: http://skraddarbacken.blogspot.com
Postat av: Emma

Har du provat att träna för en dressyrtränare? Tala om dina problem för h*n så kan du kanske få hjälp? Det är nog inget som lossnar under 1 träningspass så rid regelbundet under en längre tid.

2011-04-17 @ 08:01:10
URL: http://meandmywhitehorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0