Framtiden?

Jag har alltid tänkt att "jag vill aldrig någonsin gå över till häst istället för ponny"..

Men nu den senaste tiden så har jag faktiskt börja tänka i andra banor. 
Jag vill utvecklas, träna, tävla och komma någonstans. Nå topppen.

Hur jag ska komma dit, vet jag inte, men man måste börja någonstans :) 
Soccan kommer jag behålla tills det känns bra att sälja henne, även om det kommer vara det svåraste någonsin, så är det så det ska vara. Jag vill att när hon ska ut på annons, så ska vi vara riktigt bra, vi ska inte vara ere i en svacka utan jag vill sälja henne när det går som bäst. Då kommer jag lämna henne med en bra känsla att tänka tillbaka på.
Jag har redan nu börjat prata om det, tänka på det och börjat förbereda mig inför det, annars blir det för jobbigt när vi väl kommer till den tidpunkten. Men exakt när det blir,  Precis efter årsskiftet, i höst eller efter sommaren? är det ingen som vet. 

Hon är en otroligt personlig ponny när man lär känna henne och jag förstår henne i princip utan och innan. Min fina, bästa, knäppa lilla häst<3

Efter det, så vill jag upp på storhäst så snart som möjligt. Iallafall som jag känner det nu.
Något som jag inte vill, är att sitta och rida ponny tills jag blir 20. Även om ponnyer är något av det bästa jag vet, så vill jag som sagt, nå toppen, skapa mig ett namn och utvecklas.

Jag har så många tankar om detta, och det är så svårt att inte kunna se hur framtiden blir.
Det är trots allt bara några månader tills jag blir 18, ska skaffa jobb, försöka gå klart gymnasiet och inte säcka ihop för att man ska sälja sin bästa vän.. 



Kommentarer
Postat av: Felicia

Sv; men gud vad bra! :D Min ena polle funkar absolut bäst på tredelat med små orörliga ringar, och så har jag alltid trott att man inte får tävla på det xD Men nu ska jag börja med det då, när hon blir frisk :D

2011-04-03 @ 22:24:02
URL: http://carrepip.blogg.se/
Postat av: linda

Ni är verkligen jättefina tillsammans! Förstår att det kommer bli svårt att ''lämmna sin bästavän'' :/

2011-04-03 @ 22:26:14
URL: http://lindalidstrom.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Du får försöka hitta någon i närheten som vill köpa så du kan hälsa på och kunna se hur hon har det :)

Väldigt fin är hon!

2011-04-04 @ 08:44:27
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

usch det är en jobbig tid det där! jag sålde min ponny jättebilligt till ett hem där jag vet han har det bra och får vara kvar länge, och därefter har vi skrivit in i kontraktet att vi vill köpa tillbaka honom.

2011-04-04 @ 08:49:33
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag tycker verkligen du har rätt inställning, det är ju jobbigt att ridskolan bara säljer ens sköthäst.

Men sen vill jag också tillägga att detta valet som du gör tror jag kommer få dig till toppen, för du är så sjukt duktig, du flängrider inte LA klasser utan rider LC och rider det riktigt ordentligt.

Om du fortsätter som du gör nu (fast på storhäst) så skulle jag inte bli förvånad om du tävlade världscupen, vm eller kanske till och med OS en dag.

Var bara tvungen att säga det :P

Även om det är svårt att sälja sin bästavän så kommer du kanske en dag få en ny..

2011-04-04 @ 10:05:17
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Sara - En talanglös dressyrryttares bekännelser

Usch vad jag minns det där avskedet från ponny väl. Det var förfärligt sorgligt, men ändå oundvikligt (framför allt för mig som är så lång).



Stor häst ÄR faktiskt jätteroligt - och mer lärorikt på många sätt. Du kommer ha många roliga ridtimmar även efter din fina Socca - det lovar jag! :-)

2011-04-04 @ 11:37:32
URL: http://frogstomp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0