Vänta och se

Anna kom och kollade på Soccan och hennes sadel nu på morgonen. Dock så hade hon inga idéer om hur vi skulle göra tyvärr.. Sadeln ligger bra när den ligger där den ska, men den åker ju fram pga hennes höga rumpa (och ev. hennes mage) och det är lite svårt att hindra förutom med svanskappa. (nu har Soccan haft svanskappan i två dagar och hon har redan fått superskav på korset..)

Vi vår vänta tills nästa vecka helt enkelt och se vad dom från Sharpman säger :)

Innan Anna kom så longerade jag Soccan en stund, och efteråt så skrittade vi en sväng barbacka kring hagarna.


Fotograf: Elin Svensson http://elinsvensson.webb.se/

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte sätta lite ludd där så att det inte skaver :)

2011-04-20 @ 12:13:10
Postat av: [email protected]

hej, jag har haft samma problem med min ponny nu i ett år. har provat alla olika sadlar,olika svanskappor paddar ja gud vet allt. den åker bara fram. men nu sist jag var på hästaffären här i sundsvall så vare en tjej som hade samma problem. så hon berättade att hon har hittat en så kallad fjärilspadd beställd på en islandshäst sida! så jag tog hennes nummer och hon gav mig hemsidan. har nu beställt. har ej provat den själv men hon säger att det är de ända som funkat på hennes ponny. den sitter som berg! haha :) blev jätte glad när jag stötte på henne. om du är intresserad kan du få hemsidan!

2011-04-20 @ 12:43:18
Postat av: Linn

Sharpman är bäst, haha :)

2011-04-20 @ 14:55:27
URL: http://ztreliin.blogg.se/
Postat av: Anna

prova en sådan här:http://www.stablestore.se/produkt/Lightweight-antislip-pad---Acavallo-



använder den till några hästar på jobbet med samma problem och det funkar perfekt,sadlen liger där den ligger:)

du läger den mellan hästen och schabraket

2011-04-20 @ 15:44:08
URL: http://annashastliv.blogg.se/
Postat av: Carolin

Det funkar inte med sån padd som bara ligger framme vid o höjer sadeln fram?

2011-04-20 @ 21:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0