Snäll ponny

Jag red inte Soccan igår, utan släppte henne i ridhuset och lekte lite "följa john" :)
Hon är duktig på det, även om hon inte springer fort i onödan om man säger så. Men hon travar efter i sin takt när jag springer iväg, går efter när jag går och stannar när jag stannar.
Ibland säger jag åt henne att stanna kvar när jag går iväg och sen komma när jag säger till och det går när hon vill ^^
Detta är ju liksom inget som vi tränar på ofta, inte i ridhuset iallafall.
Vi tränar på det på andra sätt, typ som att hon kan stå lös i stallet medans jag går och hämtar något, hon kan stå med öppen boxdörr utan att gå någonstans osv. (eftersom vi står på en ridskola, så får man passa sig så att inte alla barn ser vissa saker, så att inte dom får för sig vad som helst med lektionshästarna.. inte bra ;) haha)
Men som att stå med öppen boxdörr, det görs till vardags. Och i somras när det var tomt i stallet, så kunde jag lämna henne lös i gången, som ni kanske såg på videon. Fast av naturliga skäl, så är det säkrast att såklart inte gör det nu.

Satt lite på henne med bara grimman också igår och det gick bra. Dock inte så länge eller avancerat.

Men dit jag ville komma med detta, är att Soccan är en himla snäll och ganska lydig ponny när det gäller sånahär saker. Hon står där jag har ställt henne liksom.


Hon andades på kameralinsen, så fick torka av den, men kom inte åt i kanterna så det blev lite suddigt på bilden ;) haha

Kommentarer
Postat av: .Linn

Skulle du lägga ut henne på annons? Och isåfall, har den kommit ut än?:)

2011-08-30 @ 20:54:17
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Åh, så gullig hon är :D



Älskar att leka följa John :D Det är så kul när dom följer efter en ;)



Jag gjorde det med min sköthäst när jag hyrde honom:D

2011-08-31 @ 23:41:13
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0