Bra passform

Något som jag tycker är otroligt viktigt när jag letar schabrak är passformen.
(med vissa undantag)

Det som jag tittar främst på är schabrakets form vid manken. 
Jag vill helst ha som en "böj" eller "kulle" framme vid manken, för då brukardet ligga bra på Soccan.
Om det bara är rakt, så viker sig i regel schabraket längre bak..
(det finns såklart undantag som ligger bra ändå)
Detta är på grund av att hon är byggd som hon är ;)

Exempel på några av de schabrak med extra bra form för min ponny:
Scapa Globe 09

John Whitaker (den äldre modellen på bild)

Catago (dålig bild, schabraket är i så gott som nyskick egentligen)
Glen Gordon

HL (som av någon lustig anledning ligger bra även att det inte är format)


Exempel på schabrak som inte alltid funkar med Soccans form är:
Vissa hööksschabrak

Kingsland, tyvärr 

Vissa Anna Scarpati (som har denna formen)

Bild från Google


Kommentarer
Postat av: Lillan

Hej!

Jag undrar om du har några tips på snygga mörkbruna träns? Mässing eller silver spännen spelar ingen roll. Jag vill helst ha aachennosgrimma. Gärna med någon flärp på den men det är bara ett önskemål. Det kan även vara som ditt träns, där vid käkremmen, en ring alltså.



Jag vill alltså ha en litenliten utstickande detalj på tränset. Jag hittar inget träns någonstans och du verkar bra på att hitta prylar ^^



(gärna under 500 lappen)



Tack på förhand, diggar bloggen!

2011-02-16 @ 10:47:27
Postat av: LINA

Scapa är ju outstanding gällande passform tycker jag!

2011-02-16 @ 12:14:50
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Erika

Har du något tips på en ganska diskret färg på utrustning jag kan ha till en svart/vit skäck. Har rött just nu på honom så vi syns ;) Men skulle vilja ha en lite mer diskret färg så man kan variera. Har du någon ide på färg? :)

2011-02-16 @ 18:40:55
URL: http://errriiikkkaaa.blogg.se/
Postat av: Felicia

Vad heter de stövlar som e bruna där uppe? :)

Jätte bra blogg!! :D

2011-02-18 @ 21:02:17
URL: http://feliciasvenssson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0