Min ponnys egenheter

Soccan har några egenheter för sig ibland. Det är mest småsöta saker.. haha

Här är några som ni troligtvis inte vet om henne:

- På morgnarna efter frukost så ligger hon och sover djupsömn när de andra hästarna tas ut i hagen. Hon reser helst inte på sig och vaknar förrän den sista hästen är uttagen och personalen kommer och talar om det x) 

- Hon älskar att bli kliad på, i och runt öronen. Då sträcker hon på halsen, sänker huvudet och sätter mulen mellan mina knän så att jag kommer åt bättre. Det är i princip det enda stället som hon verkligen tycker om att bli kliad på.

- När jag borstar hennes huvud så trycker hon det mot borsten och vill att jag ska göra hårdare. Vilket kan bli ganska svårt eftersom hon trycker så pass hårt själv. Det slutar oftast med att jag bara håller borsten, trycker emot och så får hon "borsta själv".

- Hon får alltid stå lös i boxen med dörren öppen när jag hanterar henne. Hon står i öppningen med halsen utanför, det tycker hon är bra och trivs med det. Jag har lärt henne att hon inte får sätta hoven utanför plankan i öppningen.
Om hon skulle råka sätta en hov utanför för att hon tappar balansen så tar hon in den självmant. Om jag sätter fast henne i boxen så blir hon lite ledsen, tittar på mig och fattar inte riktigt varför hon måste sitta fast när hon kan stå i dörröppningen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

aww gud vad sött! :D

2011-02-01 @ 12:51:43
Postat av: Anonym

så söt :'))<3

2011-02-01 @ 13:12:05
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Riktigt söt häst! :)

2011-02-01 @ 13:32:04
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Amanda - satsande ponnyryttare - EN RIKTIG HÄSTBLOGG ! ~BLOPPIS PÅ BLOGGEN !

så fin ponny !

2011-02-01 @ 15:58:41
URL: http://perfectpony.blogg.se/
Postat av: Julia

Hihi, min ponny står oxå alltid lös och tittar ut genom boxdörren, hon tycker det är ren förolämpning när jag binder upp henne. x)

2011-02-01 @ 19:56:52
URL: http://ourhorsesjuliaochnicole.blogg.se/
Postat av: Kerstin "kärre" Falk

Spikklan (hästens namn) står aldrig still om hon inte har något och göra, jag menar 6 sek i dessyrprogram är rena PLÅGAN. Så hon får stå lös och titta på alla som går i stallgången så står hon still för då har hon något annat och göra. Står jättefint still så länge det händer lite annat. Som att åka transport är KUL men stå still när den inte kör, omöjligt hahaha.

2011-02-01 @ 20:30:05
URL: http://twococos.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0