Förbättrade Tretorn Advance

Som varenda kotte i ridsportsverige redan vet så har Tretorn Advance inte särskilt bra kvalitet.
I somras så slutade dom tillverka de röda och ljusblå stövlarna.
Ungefär samtidigt kom en förbättrad version, bara i svart. 
Den ser i princip likadan ut, den skillnaden som syns tydligt är att det sitter en liten vit flagga (fyra vita rektanglar med ett svart kors) på hällan längst upp på skaftet. +att texten som satt på sidan av foten är borta (om jag minns rätt)

Stöveln har fått en kraftigare dragkedja från YKK, som är kända för att ha bra kvalitet.
Knapparna ska också ha blivit bättre, inte för lösa så dom går upp av sig själva, inte för starka så hela knappfästet åker loss när man knäpper upp.

Jag har klämt och känt lite på den nya stöveln och ärligt talat så tycker jag att den kändes som om den faktiskt har bättre kvalitet.
Dock känner jag ingen som har såna, så kan ju inte säga om det verkligen är en förbättring.
Men för att vara på den säkra sidan så råder det nog bäst i att fortsätta olja in knappar och vaxa dragkedjor.

De blå och bruna kommer att komma i februari.
Och priset ligger kvar på samma nivå.

Bild på mina Tretorn som jag sålde.



Kommentarer
Postat av: amanda

Jag har den förbättrade modellen och kvalitén är super! Men sliter man i knapparna och löjlar sig dragkedjan så går dem såklart sönder.



Jag har haft mina sen i september och tvättar med vatten när det behövs och dem är i nyskick!

2011-01-23 @ 19:13:39
URL: http://amandaliljevall.blogg.se/
Postat av: amanda

Jag har den förbättrade modellen och kvalitén är super! Men sliter man i knapparna och löjlar sig dragkedjan så går dem såklart sönder.



Jag har haft mina sen i september och tvättar med vatten när det behövs och dem är i nyskick!

2011-01-23 @ 19:14:14
URL: http://amandaliljevall.blogg.se/
Postat av: Louise

min syster har ett par comfort i flera år och de har aldrig gått sönder :P

2011-01-24 @ 11:33:27
URL: http://livingwithbompa.blogg.se/
Postat av: Emily Gustafsson

Jag bytte mina gamla mot ett par nya och kvalitén är mycket bättre ;)

2011-01-24 @ 19:00:23
URL: http://emilygustafsson.blogg.se/
Postat av: Amanda - sattsande ponnyryttare - EN RIKTIG HÄSTBLOGG !

ÄLSKA TRETORN ! <3

2011-01-25 @ 18:13:01
URL: http://perfectpony.blogg.se/
Postat av: Awi

Jag undrar var kan man köpa treatons ridstövlar som du har bild på ovanför?

2011-04-09 @ 13:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0