Soccan 16 januari

Red barbacka i ridhuset och hon kändes fin :)
Traven och skritten funkar bra som vanligt, hon är positiv och jobbar på bra.
Red mycket böjda linjer, övergångar och bogen in/ut.
Något som jag brukar använda mig av är att rida serpentiner med övergångar eller halter över medellinjen, det blir hon mjuk, fin och uppmärksam av. I bågarna lägger jag ibland in lite sidvärtsrörelser 

Galoppen är hon stört stark i, försöker att vara mjuk på handen men det slutar alltid med att hon drar och att jag drar i henne och så blir det dragkamp :/ Och om jag inte tar i henne så tutar hon iväg och kör ner huvudet och bär inte upp sig själv. Det är det som vi måste jobba på, så att hon kan bära upp sig själv :)




Kommentarer
Postat av: Alice

Hej:)



Jag letar efter ett gammalt scapa sport som du har på bilden. Jag vill hälst ha rött men det är inte nödvändigt. Men vet du någonstans jag kan hitta det?? Det ska hälst vara en svensk affär om du vet många kan du ju skriva mer:) Jätte tacksam för svar:D

2011-01-16 @ 21:11:03
URL: http://aliceottosson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0