Soccan 17 januari

Bettet funkade superbra! :D
I början så var hon lite tveksam till det, men det lossnade ganska snabbt.
Hon blev lite frustrerad över att jag kom åt henne så pass som jag gjorde och att hon inte bara kunde dra iväg. 
Jag kunde rida istället för att behöva lägga allt fokus på att få upp huvudet.

I galoppen så var det som att rida en annan häst! Eller det var mycket enklare för mig att få henne dit jag ville och hon jobbade på bra utan att dra ner huvudet och dra iväg.
Hon tyckte att det var pest och pina att anstränga sig emellanåt, men vill man vara fin får man lida pin. 
Jag ökade galoppen på långsidorna några gånger, och herregud vilka stora galoppsprång O.o
Fick rida med riktigt mycket ben. Red lite serpentiner, volter, sidvärts, bogen in/ut. Inte så komplicerat eftersom vi mest testade bettet.

Jag tror att om jag rider på detta bettet ett tag, så kommer hon stärka upp sig och då kan vi växla mellan vanligt tredelat för att till sist gå över på det helt.







Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Hej!

Var gärna med när jag lottar ut månadens ekipage! Inga krav eller villkor behövs :)

http://emblems.blogg.se/hast/2011/january/manadens-ekipage-februari.html

2011-01-17 @ 17:37:27
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: Emily

Det är så kul när man testar ett nytt bett och så fungerar det verkligen som man vill! Har en häst som är helt hopplöst kräsen med bett och inte är nöjd med nått alls :/

2011-01-17 @ 18:24:45
URL: http://memily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0