Glad hoppeponny

Igår så tänkte jag ju rida "galopprogrammet" med Soccan igår, men jag ändrade planen.

Några andra hoppade så då hängde jag på. :)
Hade ändå tänkt att hoppa idag så då kunde jag lika gärna göra det en dag innan när det stod hinder framme.

Det var inga komplicerade grejer, utan mest red på och fick in avstånd, tempo och sådant grundläggande.
Hon var glad och taggad, hoppade fint och allt kändes superbra!
Dock slog hon bakut efter hinderna ibland, men det är ett mindre problem. (blandning av glädje och när hon ska byta galopp typ)
Det är mycket lättare att få upp huvudet på henne nu, hon blir inte alls lika stark. Samtidigt så bjuder hon på bra framåt och jag kan släppa henne ifrån mig. När man byter till ett skarpare bett kan det lätt bli att de inte vågar ta tag i hinderna, men det var inga problem över huvudtaget med Soccan igår.

Först hoppade vi några skutt lågt, och sen höjde vi upp till drygt 1m bara för att kolla av höjden. 
Hon hoppade som en liten gummiboll och det var i princip bara att styra och hålla om :)

Så nu taggar vi inför tävlingen på söndag! :D

Hinderna igår:







Kommentarer
Postat av: Siri

finis ponny!

2011-01-23 @ 19:32:49
URL: http://sirran.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hur högt har du tävlat med henne? :) LC? :)

2011-01-23 @ 19:41:07
Postat av: cornelia

Hej!

Jag har länge letat efter sådanna stövlar du har på bilden i detta inlägget (svarta med brun topp) så undrar vad det är för märke på dina samt var och när du köpt dem?

Uppskattar ett svar väldigt mkt.

vänliga hälsningar

Cornelia

2011-01-23 @ 21:42:52
URL: http://horseweekend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0