Badat lillponnyn

Tanken var idag med Prickponnyn att vi skulle vara ute i skogen och mysa lite, bara kolla läget inför träningen imorgon.
Men när jag ska plocka in honom från hagen, är han mer grå än vit där han brukar vara vit ;)
Alltså fick han sig ett väl behölvligt bad istället.

Han är så himla bra att ha och göra med i allt sånt här, badning ect. Står stilla, tycker det är skönt, krånglar inte och är tålmodig, trots att han tycker det är lite konstigt ibland = duktig ponny.
Fick tillochmed tvätta pannluggen på honom idag ^^ Han är lite huvudskygg fortfarande, så det är alltid positivt när man kan ta stora gula svampen upp i ansiktet på honom utan större problem. (förra ägarna sa att när han kom från Danmark för ett år sen, fick man knappt röra öronen på honom)
Och näsan är han "privata", typ ;) haha, Men jag tvättade den iallafall och då blev han lite sur, försökte bita i svampen och sådär, men det gick förhållandevis bra ändå mot vad det brukar vara.
Söt är han, lilla busponnyn.

Ett plus är att han torkar snabbt också. Det räcker med två varv runt paddocken så är han i princip torr (y)
Vi träffade två barnfamiljer som var ute och gick som ville hälsa på honom och mata med gräs, alltid uppskattat av en hungrig ponny, haha.

Njuter ^^



Kommentarer
Postat av: Malin

Samma sak med min häst som också är från Danmark!

Har alltid varit jätterädd om öronen, men det har blivit bättre nu, och aldrig gillat att bli pussad och sånt på mulen.

Man kan ju undra vad dom gör med hästarna..

2011-07-31 @ 20:23:03
URL: http://mightybouncer.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, han är så himla söt och fin! :)

2011-07-31 @ 22:24:12
URL: http://puch.blogg.se/
Postat av: Emily - RYTTARDUON

Min stora hatar när man ska tvätta pannluggen, jag brukar ställa mig på en hög pall och hålla i huvudet så kommer han ingenstans, men gud så sur han ser ut! Det är ju inte helt lätt att nå heller när hästen är ca 170 i manken x) man får ha sina knep!

2011-07-31 @ 23:27:04
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: Hanna

Guuud! Hans mule är ju bara så himla söt med alla små prickar! :D

2011-08-01 @ 00:22:03
URL: http://hannnss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0