Cabi 21 juli

Red i ridhuset och plockade fram några travbommar på en böjd linje och en ensam bom på meddellinjen.
Och det gick fakstiskt inte helt åt pipan!
Hade nova bettet och jag tror att han trivs ganska bra på det. Dock får han fortfarande för sig att sträcka ut sig och pipa iväg ibland, men om man bara är lugn och inte tar för mycket i honom så går det bra ändå.

Bommarna var inga större problem, lite svårt att hitta distansen på travbommarna i början, sen gick det kalasbra.
Och tro det eller ej, men han studsade eller drog ingenting på enkelbommen :D
Får fortfarande trycka på honom framåt, men oj vilken skillnad det var att vara i ridhuset mot att vara paddocken! Underlaget är helt annat där inne.
Det kändes till och med bra emellanåt.
Visst att han fortfarande är taggad och framåt, blir stark ibland och sådär, men det var många gånger bättre än sist jag hade bommarna ^^ Jag måste bara vara noga med att inte fastna i handen.

Råkade ha sporrarna på mig, men det märkte jag inte förrän efter att jag hade ridit en stund x) Då använde jag bara dom när det behövdes en extra push framåt och det blev ganska lyckat. Jag vill helst inte peta på honom med ett spö i sådana situationer, då han har onödigt stor respekt för spön och jag vill inte göra den större i onödan. Spöt används bara om det verkligen skulle behövas.
Så sporrar blir det på i fortsättningen då och då. Fast inte såna som jag hade idag, utan ett par runda och riktigt snälla, typ som JINsporrarna.

Mamma filmade lite, så det kommer upp här sen :)


Kommentarer
Postat av: Louice Råå

kan du hjälpa mig med blogg design?

2011-07-21 @ 22:04:35
URL: http://louiice.blogspot.com
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Ser bra ut :) Kul att han var så duktig också :D Var det första gången ni var i ridhuset och red? ^^

2011-07-21 @ 23:49:23
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Myran

härlig häst! =) Hur många egna har du??

2011-07-22 @ 00:13:33
URL: http://trinnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0