Mina stövlar

Först: Till er som vill att jag ska göra liknande inlägg med hjälmar, benskydd osv. Det kommer! :)

Just nu har jag fem par stövlar (& chaps) som jag använder, mer eller mindre.

Dock skulle jag gärna vilja ha ett par till (hehe, jag kan aldrig få nog), men vi får väl se hur det blir med den saken ;)
För jag har inga vanliga "hemmastövlar" som jag verkligen kan gå i och slita på i stallet, som sitter bra.. Man kan inte få allt, det blir till att spara isånafall. Tretorn är perfekta till det, men de passar inte mina ben.

De jag har är:

De Niro
Modellen Millenium Ramses 3, köpta på Cheval.
Väldigt sköna, sitter bra och framförallt snygga. Dock känns de lite för "fina" för att rida i hemma på vardagarna, är rädd för att de ska få repor osv. Så jag brukar försöka att inte använda dom alltför mycket hemma, fast det blir en del ändå, då dom är så sköna och bra + att jag inte har så mycket annat att rida i.
Saker är till för att användas, men dessa vill jag att de ska hållas fina så länge som möjligt.



Dyon + CRW
Mina älskade chaps som är köpte på Skara Hästsport i Falsterbo och skorna på Hööks. Riktigt sköna, men börjar bli lite slitna på vissa ställen. Fast det är väl det som chaps och skor ska vara när dom är som skönast? -slitna och ingångna. Dom har dock blivit lite uttöjda och det är synd :/ Jag gillar färgen, då den är annorlunda, den matchar Soccans utrustning och så får den benen att se längre ut, ungefär. ;) Dom ger halvbra stöd eftersom dom är så otroligt mjuka, vilket både är bra och dåligt.
Det är nog dessa som jag använder mest skulle jag tro.



Glen Gordon
Köpta begagnade för länge sen, fast inte så jättemycket använda då. De har varit mina kompisar länge, men nu börjar dom sjunga på sista refrängen. -Är nedslitna på insidan så att det nästan är hål vid vaden och lädret vid dragkedjan är nedslitet det också, så det har lossnat i sömmarna. Ena dragkedjan är bytt och de är ganska ihopsjunkna, hehe.
Men det är dessa jag har använt allra mest, då jag har haft dom längst. Fast jag använder dom inte så mycket längre, då dom har blivit stora i vaderna (eller har jag krympt? fått större krav?) och sitter lite löst på, det känns som om man ska tappa dom fast man inte gör det om ni förstår? :) Det funkar hyfsat på vintern när man har tjocka strumpor, men inte nu på sommaren.




Treadstone
Vinterstövlarna. Dom har jag när det är kallt. (ganska logiskt?) Går omkring med dom i stallet, så har dom inte bara när jag rider, därav har dom blivit lite slitna med åren, men inget farligt.
Dom är halvstora, så att jag får plats med strumpor osv, och är mysfodrade med ludd i. -Kalvskinn på utsidan.
Super att använda, då dom inte är sådär fula och klumpiga som vinterstövlar kan vara, utan man kan faktiskt rida ordentligt i dom. Riktigt mjuka och lite roligt med dragkedjan på utsidan. Skulle kunna tänka mig att använda dom på tävling på vintern till och med ;) För så fula är dom fakstiskt inte.



Och sist men inte minst..
Guldstövlarna
Ett par Treadstone som jag har färgat själv, köpta billigt begagnat och är väl för korta egentligen, men det var ett litet roligt projekt att färga dom ;) Visste inte om det skulle bli bra eller inte.
Gjorde inte det så jätteseriöst, så färgen kommer inte hålla i en evighet, den har lossnat i veck och sådär, fast det syns inte på långt håll.
Bara använda på några enstaka tävlingar och så kommer det att bli i fortsättingen också.
Men coola är dom allt :D



Slutsatsen av detta är: De som jag använder på vardagarna är Dyonchapsen+skorna, sen är det inte så mycket mer.
Det bra att ha något att byta med och inte bara är ett par chaps, utan riktiga stövlar.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag har också ett par dyon chaps, världens skönaste chaps!!:D

2011-07-25 @ 22:18:13
URL: http://ylvaochrebeckas.blogg.se/
Postat av: Minette

Gillar sådana här inlägg så du får gärna göra fler! :) T.ex om dina hjälmar, schabrak, ridbyxor, träns osv. :)

2011-07-25 @ 22:23:43
URL: http://surfryttarna.blogg.se/
Postat av: Minette

sv: Ja, det tycker jag också. :D

2011-07-25 @ 22:24:24
URL: http://surfryttarna.blogg.se/
Postat av: Fatma Chahrour

Dem guldiga är riktigt fräcka! ;)

2011-07-25 @ 22:38:15
URL: http://teamhopp.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Damn, det var itne några stövlar! :O Hur väljer du vilka du ska tävla i!?



SV; Tack så jättemycket, vad glad jag blir! :D



Kram

2011-07-25 @ 22:47:43
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Martina

Kan du inte göra ett likadant inlägg med dina hjälmar?? :) Snällaaaaa (a) ^^

2011-07-25 @ 22:58:57
Postat av: Elin

De niro stövlarnaär så grymt snygga! :D

2011-07-25 @ 23:10:53
URL: http://prekness.blogg.se/
Postat av: Matilda

De Niro<3 Fy F'N vad snygga dom är! :D



Får väl påpeka att jag älskar din blogg, verkligen. Kikar in minst en gång om dagen, oftast fler. Det är din, Teamsl & dressyrmupparna jag kollar på mest. Riktigt riktigt grymma bloggar de! :)

2011-07-25 @ 23:23:07
URL: http://svhalvblod.blogg.se/
Postat av: Lotta

Gud va mkt stövlar fast det är ju slitningsvaror =)

2011-07-25 @ 23:32:10
URL: http://sportryttarn.blogg.se/
Postat av: Emma

De guldiga till den vinröda outfiten :D

2011-07-26 @ 00:39:44
URL: http://showjumpers.blogg.se/
Postat av: Ida

Bara en fråga (efetrsom du är ung) hur har du råd med allt, jobbar du? :)

2011-07-26 @ 02:04:26
Postat av: Myran

DeNiro stövlarna är så klart snyggast! Tycker jag :P Coola guldstövlar ;)

2011-07-26 @ 12:46:29
URL: http://trinnie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Dom överst är snygga! :) vilka är dina favoriter?

2011-07-26 @ 15:56:01
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Frida

Vill du ha vardagsstövlar som är treton så tycker jag lätt att du ska satsa på falserbo. Okej, de är fett dyra men lyckas man av någon anledning hitta REAde eller bra begagnade så är det asvärt att köpa. Som att gå omkring i gympaskor och inte alltför fula heller :)

2011-07-26 @ 18:47:24
Postat av: Rebecka

Hur kan du ha råd med så mycket snygg utrustning?'

Betalar du all utrustning själv? Tex DE NIRO stövlarna? :)

2011-07-26 @ 21:28:52
URL: http://reroo.blogg.se/
Postat av: clara diab

Hej! Skulle vara jätte bra om du kan skriva om vinterstövlarna lite mer då jag själv funderar på att skaffa ett par, kan man rida med dom fast än det är 10 minus utan att tappa känseln i fötterna?

2011-10-26 @ 22:21:51
URL: http://hasttrend.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0