På ponnytävling

Följde som sagt med Carro på hopptävling idag tillsammans med Anna och Sofia ^^
Det gick massa bra för henne, duktiga både hon och hästen och dom blev nolla i båda klasserna. Så toppenbra alltså på den fronten, inga tveksamheter någonstans, bara att tuta och köra. (y) Det lär nog bli fler tävlingar med bra resultat för dom om ingen hinner köpa Chancy innan dess.

Varmt som tusan var det, så vi ugglade ganska mycket i ridhuset där det fakstiskt var svalt, haha.
Där inne var framhoppningen, vilket ledde till att vi satt och tittade på den länge och mycket. Det var inte det roligaste. Idag var det så otroligt mycket dålig ridning, slitande och dragande, sparkande och piskande så man nästan mådde dåligt av att titta på. Små ungar på för stora ponnyer som inte klarar av dom, utan har skarpa bett och hänger i tyglarna. Men också större ungdomar som tappar tålamodet på sina ponnyer (för att det inte går som dom vill för att de rider för dåligt), drämmer till med spöt utan större anledning och sen direkt efter tar tag ordentligt i munnen på dom, kommer fel på hinder om och om igen, ponnyerna stannar och sen när de väl hoppar, så hänger inte ryttarna med, utan blir hängandes i tyglarna och dunsar i sadeln.. Det var många ekipage på framhoppningen och det var en himla röra nästan hela tiden. På banan så var det inte någon stilhoppning precis heller, vägarna var en smärre katastrof hos de flesta.
Jag undrar vart ponnyhoppningen är på väg? Om det fortsätter såhär, vet jag inte hur det kommer se ut om några år. Hua. Jag brukar inte tycka att det är så farligt dålig ridning i vanliga fall på ponnyhoppningar, men idag var det allt annat än bra.
Dock fanns det såklart en del ljusglimtar, som red riktigt fint, med bra inverkan, sa till ponnyerna på rätt sätt vid rätt tillfälle och hade sunt förnuft helt enkelt, men ändå med tävlingsanda. Dom tycker vi om! Fler såna vill jag se ^^

Jag hade Carros kamera hela dagen och fotade en del med. Dock är jag ju inte van vid den, så det var lite pyssel att fixa med inställningar osv. Men några bilder blev det iallafall ;)
Bilderna lär nog komma upp på hennes blogg. (några är redan uppe)

Jag kan inte säga annat än att jag är grymt taggad på att få komma ut och hoppa snart igen! :D

En liten bild från dagen så länge. Tänkte göra ett inlägg med fler bilder när Carro har lagt upp dom :)

(tog några få bilder med min lilla kamera också kom jag på) ;) HÄR:


Kommentarer
Postat av: Pernilla Svenäng

http://www.bloglovin.com/search/pernillasvenang

pernillasvenang.blogg.se

BESÖK ÄLSKADE <3



http://www.bloglovin.com/search/pernillasvenang

pernillasvenang.blogg.se

BESÖK ÄLSKADE <3

2011-07-09 @ 20:55:09
URL: http://pernillasvenang.blogg.se/
Postat av: fanny

jag såg dig på den tävlingen! :D

2011-07-12 @ 21:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0