Spänd liten ponny

När jag tog in Cabi nu ikväll så borstade jag först som vanligt och kände igenom honom.
Han var hård i musklerna och gillade inte riktigt om jag tryckte på vissa punkter. Troligtvis har han blivit kall och spänt sig i regnet :/
Jag valde att inte rida honom, för det kändes inte rätt mot honom. Utan jag plockade fram min linimentflaska och masserade honom i en halvtimme istället.
Först stretade han emot lite, men när han insåg att det fakstiskt var skönt, så slappnade han av bra och jag tror att det gav lite nytta, trots att jag inte är den bästa på massage. ;)

Imorgon ska jag ta med ett regntäcke till honom och i ridningen blir det att få honom avslappnad, lång och låg i formen.


Kommentarer
Postat av: natalie

sv: tack så mycket :)

2011-07-18 @ 22:53:25
URL: http://hastochponnyryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0