Ridningen idag

Först red jag Femmy. Ska rida henne nu i helgen, då Sofia som egentligen rider henne är bortrest.

Då Femman är på igångsättning, så blev det inte ett så jättelångt pass, men tillräckligt för både henne och mig.
Skritten gjorde vi bara "basicövningar" typ göra halt, sätta igång, följa skänklarna och trampa på med energi. Hon biter sig gärna fast i ena sidan av bettet och det är ingen idé att bråka om just det i skritten för då blir det bara värre.
Men traven gick ganska bra :) Där slappnar hon av bättre, biter inte fast lika ofta och går i en trevlig form.
Vi jobbade på att få båda sidorna lika mjuka så gott det gick och att hon skulle vila lite bättre på steget och jobba istället för att bara pinna på ;)
Dock tycker hon att det är jobbigt och försvarar sig genom att bli stark. Man får försöka så gott det går utan att reta upp henne. Det är lätt att tappa tålamodet när hon stretar för att jävlas, men då får man bara göra en avsaktning pausa lite och sen fortsätta på nytt.

Får se hur hon känns imorrn, hoppas att hon inte bestämmer sig för att vara alltför motstretig, haha.

Söt är hon iallafall, lilla Femman.


Jag pimpade henne lite grann och satte ihop en snabb outfit till det jag hade på mig.
Nej men jag tål inte att rida i såna stigbyglar hon har, så dom hade jag bytt i vilket fall som helt. Och är man ändå i farten kan man ju lika gärna sätta på ett snyggt schabrak (lånade Sofias som hon brukar ha på henne) och ett par vettiga benskydd ;)

Såhär blev det:




Kommentarer
Postat av: Ebba

hej !

vilken underbar blogg !

man blir verkligen super glad över att kolla på bloggen ! :)

/ Ebba

2011-06-24 @ 14:15:06
URL: http://www.ebbafelicia.bloggplatsen.se
Postat av: lovisa

du och din ponny är så fina :) !!

2011-06-24 @ 19:54:36
URL: http://lovisaffransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0