Soccan 17 juni

Red i paddocken. Den var blöt efter regnet och ganska nyharvad, så den var inte riiktigt så tung som den hade kunnat vara. Annars hade jag ridit i ridhuset.

Jag satsade iallafall på att försöka få henne kvick för skänkeln och bra i sidorna. Gjorde en massa övergångar, halter osv. I början så segade hon lite, så då fick det bli rejs på två långsidor så hon fattade att det var fram som gällde ;) Sen var det inga problem med den saken.
Dock var hon stark, men det jobbar vi på! 

Red serpentiner med övergångar och halter på medellinjen, som blev mycket bättre mot slutet av passet. När hon tar sitsen kan halterna bli ganska bra :)
Tog inte jättemycket galopp, utan siktade in mig mest på traven denna gången. Gjorde ett antal fattningar, där vissa blev bra och vissa orkade hon inte riktigt i.

Red igenom ett dressyrprogram också, för att tvinga mig själv till att göra rätt sak på rätt plats. Ska avsaktningen vara vid en speciell bokstav så ska den vara det. Annars är det lite lätt ibland att man fuskar, hehe.


Kommentarer
Postat av: Linn Forsström - livet på stuteri Ängsbacken

Det lät som om att ni börjar gå på bättringsvägen igen? :D

2011-06-17 @ 21:03:21
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/
Postat av: Elin

Fin bild :)

2011-06-17 @ 21:04:41
URL: http://prekness.blogg.se/
Postat av: Amanda

hej! skulle du vilja gästblogga på min blogg?

2011-06-17 @ 22:00:13
URL: http://mmandieh.blogg.se/
Postat av: Nadja

Det kan ju vara bra att träna på att göra rätt sak på rätt plats, så man inte råkar slarva på en träning, eller ponnyn lär sig att den får slarva ;)

2011-06-17 @ 22:08:41
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Hej . jag ska börja tävla på min ponny runt kalmar trakten. Jag undrar vilka klubbar du tycker är bra på att tävla ??

Jag så hämst mycket om du svarar <3<<3<3<3

DIN BLOGG ÄGER

2011-06-18 @ 19:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0