Soccan 4 juni

Försökte skritta fram på slingan i skogen, men vi hann bara en liten bit.. hehe
Det kom myggor och det tyckte soccan inte om. Hon studsade och småstegrade, ville inte skritta alls. Så vi vände och gick in i paddocken.

Där försökte jag tänka på det som Pia sa i tisdags när hon red henne, att få henne rak och rida på framåt så bakbenen kommer in under kroppen.
Och det gick inte heelt åt pipsvängen iallafall ^^
Galoppen är fortfarande svårast och jobbigast, men vi kämpade på en liten stund.

Efter ett tag så struntade jag i att vara seriös, haha och red på lite alla möjliga sätt ;)

Sofia fotade oss och här är ett litet smakprov, fler bilder kommer ikväll!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ett tips för att få in bakbenen ännu bättre under kroppen: Rid hästen innanför spåret och rid alla hörn som en bakdelsvänding. Mellan hörnen rid bara på friskt framåt och känn att hästen blir rak. Personligen tycker jag att det är en jättebra övning och brukar oftast rida fram så, jag tycker bakbenen verkligen kommer igång och hästen blir jämnare bak (min ponny är lite kort i höger). Börja i skritt och ta sedan en gångart i taget. Bara ett litet tips. :)

2011-06-04 @ 22:16:11
URL: http://newforestponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0