Svar på frågestund del 1

Här är första halvan av svaren på frågorna, resten kommer snart!

Ska du sälja Soccan efter det här året och köpa en stor häst ? Eller hur tänker du göra när "ponnyåret" är slut ?
Jag har fakstiskt ingen aning.. Eller vi kommer troligtvis sälja henne, men jag vill inte det egentligen. Kanske behåller henne ett tag till. Det beror på hur läget är då.Just nu så tar vi bara en vecka i taget, det går inte att göra några planer som är längre fram.
Det känns som om det är så långt kvar och jag försöker att inte tänka på det.

Är du bortskämd?
Betalar du dina häst saker själv?
Vet inte riktigt vart gränsen går mellan bortskämd och inte.. Men om vi säger såhär, jag har snälla föräldrar. ;)
Jag får det nödvändigaste, det jag måste ha för att det ska fungera liksom. (typ en säkerhetsväst, hjälm, ridbyxor..)
Vill jag ha något extra så betalar jag det själv. Tex. en extra väst för att jag vill ha en till färg eller schabrak, extra träns, fler stövlar, pannband, lindor, skydd och prylar som egentligen är "onödigt" betalar jag själv.

1. Hur gammal var du när du började rida?
2. Vad har du för mål med Soccan?
3. Vilken är din favorit-hästras?
4. Hur många bloggar läser du?
5. Vem är din idol?
1. Hade precis fyllt 10 år
2. Först och främst vill jag ha henne frisk, pigg och glad, men om vi säger att hon håller sig frisk så vill ha upp till MSV-nivå i hoppningen. Dressyren har vi inga direkt mål i.
3. Jag gillar korsningsponnyer.. Alltså ingen direkt ras. Men de får gärna vara smäckra och ett himla tryck i.
4. Jag läser bara några stycken regelbundet. (ca 5st) Men klickar in på en hel del någon gång ibland.
5. Har ingen särskild idol fakstiskt..

Vad hände med ponnyn Tiara? Skrev att du skulle rida henne ett tag ju :) Men nu har man inte hört så mke om henne.
Hur har du råd att köpa alla grejjer? =P
-Hon står kvar på ridskolan och tutar på som vanligt igen. Nu rider jag inte henne eftersom hon har behövts i verksamheten.
-Jag sparar och prioriterar, jag lägger i princip inte några pengar på "ickehästrelaterade saker" Säljer saker jag inte behöver eller har tröttnat på och köper nytt för de pengarna :)

Vad är det högsta du hoppat med Soccan? :)
Läser du några bloggar? c:
- Enstaka hinder 120cm och bana ungefär 1m-1,10. Tävlat LB.
- Ja, de jag läser oftast är de flesta som finns i min meny till vänster.

Vet inte om detta är en fråga eller inte. Men din absoluta drömoutfit? Med träns, schabrak&luva, boots, pannband, skydd, stövlar, kavaj/tävlingströja/skjorta, hjälm, handskar, ridbyxor.
Detta får jag fundera lite på, sätter ihop ett kollage istället ;) Så det kommer att komma upp här på bloggen snart!

1.Hur kommer det sig att du började blogga?
2.Drömoutfit? Du får välja VAD DU VILL! :D
3.Den coolaste ponnyn du vet(Förutom Soccan ;))
1. Har nog ingen speciell anledning, men det var många som började blogga just då, så jag hängde på. Har alltid tyckt att det är roligt med foto och att skriva om hästar mm. Hade Bilddagboken och kände att det inte var så himla roligt, en blogg blev mer personlig.
2. Det kommer ett kollage så småningom på detta ^^
3. Kommer inte på någon som är BAM!-superponny, men en som jag är allmänt svag för utseendet på, speciellt färgen, är denna:


Vad vill du göra efter skolan? Sabbatsår, hippolog, jobba, resa?
Jag vill RIDA, mest stort R. Inte läsa vidare iallafall, kanske senare.
Men jobba med hästar skulle inte vara fel, mycket ridning ska det vara iallafall! :)

När började du lägga så mycket pengar på utrustning?
Planerar du att köpa en stor häst efter Soccan?
Finns det något speciellt inom all utrustning du inte har, som du har siktat in dig på att lägga pengar på?
Vad har du för mål med Soccan under den tiden du har h*n?
-Det har väl blivit mer och mer sen jag skaffade egen ponny.. Men redan innan så var jag lite utsutningsgalen och köpte väl mycket, (tyckte jag då). Riktig fart tog det nog när jag fick en ponny som jag kunde köpa till :)
-Vissa dagar är det lockande med stor häst, vissa inte. Men jag vill utvecklas och fortsätta att tävla.. Fast jag har ingen aning om hur det kommer bli. Det är ganska lång tid kvar och vill helst inte tänka på att sälja min fina ponny<3
-Om jag köper en stor häst någon gång, då ska jag köpa mig en riktigt fin sadel ^^ Butet, BD eller något sånt.
-Vi tar en dag i taget, men jag vill upp på MSV-nivå i hoppningen. Det viktigaste är förstås att hon är frisk och glad.

1, Vilket program har du gjort din header/ hela designen i ? :)
2, Din favorit skvaller blogg
3, Vad har du för kamera ?
1. Phostoshop Elements 8.0
2. Tycker inte att någon "skvallerblogg", skvallrar särskilt bra, de skriver mer sånt som man redan vet, så ingen för tillfället. De borde byta namn från skvaller till något annat.
3. En Canon EOS 400D, med ett Canon 70-300 teleobjektiv.

(på bilden en av skolans kameror)


Hur mycket är din mamma involverad i ditt intresse för ridning och hästar? :) Är hon med och mockar ibland eller kör hon och betalar?
Hon är med på helgjourer, tävlingar, när hon vill, när jag vill och när det behövs :) Hon red en termin för något år sedan. Vi inte behöver mocka och fixa något i stallet, det ingår i hyran. 

Är du oskuld? :p
Har du haft pojkvän?
Ja och Nej

Brukar du sminka dig? med vad isf?
Brukar du färga håret?

-Ja, om jag bara vanligt snabbsminkar mig så blir det: puderfondation från The Body Shop, mascara från Lóreal, rouge från Maybelline och någon ögonskugga.
- Ja, färgar det rödare än vad det är, egentligen är det ganska tråkigt och ingen särskild färg på.



1. Hur länge har du ridit, hur länge har du haft sockan?
2. har du någon Idol?
3. Vad är det högsta du hoppat träning/ tävling?
4. Ungefär hur många schabrak har du?
5. Hur får du råd med alla snygga och dyra saker?
1. Har ridit sen jag var 10, nu är jag 17,5 :) Vi köpte henne sommaren 2009, så ett och ett halvt år.
2. Nej.. Inte direkt
3. På träning 1,20, tävling 1m
4. En grov gissning är kring 30 stycken. Det kommer ett eget inlägg om mina schabrak snart.
5. Jag sparar och säljer det jag inte behöver längre. Prioriterar och köper inte så mycket annat.

Du köpte ett par svarta JW byxor med röd söm. Vart är de köpta? :)
Köpte dom av Skara Hästsport på GBGHS :)

Hur höga skaft tycker du att vanliga ridstövlar ska ha ?
De ska gå ända upp till knävecket helst.. Hoppningen kan de få vara aningen kortare så man kan rida i korta läder utan att få skav. Men så långa som möjligt tycker jag är snyggast.


Vad är det högsta du har hoppat med Soccan?
Om du fick 10 miljoner kronor, vad skulle du göra med pengarna?
Tycker du att läsa på distans funkar bra för dig?
-120cm på träning, 1m på tävling
-Köpa en gård och en till häst ^^
-Jo, det funkar helt okej. Det är bättre än vanliga gymnasiet iallafall.

Hur många fel fick du på Grönt Kort-provet, kommer du ihåg det? :)
Har ingen aning fakstiskt..

Vad var ditt mål när du fick Soccan? :)
Jag hade inget speciellt mål, utan vi ville komma ut på lite fler tävlingar än förut och sen se bara vart vi hamnade. Sätta upp mål efter ett tag.

Vem tränar du för och varför tränar du just för h*n? :)
Just nu så håller vi på och letar tränare, så har ingen speciell som jag rider för regelbundet. Men jag vill ha det, så hoppas på att vi hittar någon som passar oss snart.
Tidigare har vi tränat för Mats Torstensson, han är den absolut roligaste jag har ridit för någonsin. Men tyvärr så klarar nog inte Soccans ben det, för det är ganska tuffa och intensiva träningar.. Vilket är roligt, men måste tänke på ponnyn i förtsa hand.

På vilken nivå tror du att du och soccan hade legat på om hon aldrig blivit skadad? :)

eller sorry, om hon aldrig hade fått någon sjukdom?

Medelsvår :)

1.Vad hette din första häst? 
2.Vem/vilka är dina förebilder?

1. Har bara haft en egen häst och det är Soccan som jag har nu ^^
2. Ingen speciell.. Vettigt hästfolk som inte bara litar på sig själva, utan kan acceptera att andra har rätt ibland också.

Hur gammal är Soccan?
Vad har du för mål med Soccan iår? :)

-Hon är 13 i år.
-Det är svårt att sätta upp mål, vi tar en vecka i taget. Men jag vill hoppa LA iallafall, gärna MSV men det får vi se.

1. Hur gör du för att länka till andra bloggar vid sidan om bloggen lixom?
2. Hur gör du för att länka till ett inlägg om dig och soccan där uppe ? :D

Lite krångligt att lägga ut alla koder och sånt här. Men kolla på www.designadinblogg.se!
Där finns allt om bloggdesign :)





Kommentarer
Postat av: Frida

Vad är din naturliga hårfärg? Inte ens åt det röda hållet? Du passar väldigt bra i rött, jag har länge funderat på om jag ska färga rött så :) Vilken hårfärg använder du? märke?

2011-03-18 @ 20:43:28
URL: http://equest.blogg.se/
Postat av: Bella Manson - Kom ihåg namnet

Sådana här inlägg är roliga att läsa :)

snygg header också

2011-03-18 @ 21:08:11
URL: http://bellamanson.blogg.se/
Postat av: marre

kär i stövlarna! så sjukt snygga :D

2011-03-20 @ 11:49:45
URL: http://clarquists.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hur fick du cheval att sponsra dig med bloggtävlinga och sådant ? =)

2011-03-21 @ 17:07:17
URL: http://jazzia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0