Vårstädning

Åkte lite tidigare till stallet än vanligt, för att hinna pyssla, greja och ta god tid på mig :)

-Ryktlådan fick sig en ordentlig vårstädning. Allt onödigt som inte behövde vara däri, plockade jag bort och så rengjorde jag den också. Nu ser jag var jag har i den.
Superskönt att inte behöva pressa ihop lådan och grejorna som är i varje gång man ska stänga ;)
-Borstade av mina bruna veredusbenskydd och putsade lite på dom, la in dom i min benskyddslåda och hängde upp dom nya på galgen.
-Smörjde av sadelgjorden, sadeln och stigläderna. Bytte stigbyglarna till dom röda istället för guld och rengjorde dom.

Provade nya borsten och benskydden på pållen, himla bra var dom båda två.

Sen så skulle jag kolla till en annan häst, ägarna var borta av lite olika anledningar. Egentligen bara visitera lite sådär, men han såg ut som ett lermonster, så han fick också testa den nya borsten ^^ 
Den fick klart godkänt av honom, haha, han stönade och ville klia på mig hela tiden..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha tack för att du borstade honom:)

2011-03-25 @ 06:58:41
Postat av: Maja

Haha Gulligt tack för hjälpen:)

2011-03-25 @ 06:59:54
Postat av: Maja

Haha Gulligt tack för hjälpen:)

2011-03-25 @ 07:00:10
Postat av: Maja

Haha Gulligt tack för hjälpen:)

2011-03-25 @ 07:00:11
Postat av: sanna

Fin bild! :)

2011-03-25 @ 10:41:44
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: amanda

Hej!

Undrar om du skulle kunna förklara vad det är för skol-gej du gör eftersom du (vad jag har förstått) kan åka till stallet vilken tid du vill? :D

2011-03-25 @ 18:26:20
URL: http://amandaliljevall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0