Dressyrlektion

Jag fick rida istället för Carro i tävlingsgruppen idag, eftersom hon har varit iväg hela dagen på ponnyakuten-casting ^^

Frågade ridskolechefen om det var okej att jag red någon liten, så då fick jag Tiara :D
Dressyr stod på schemat och det är alltid roligt. Vi skulle rida lite programlinjer, uppvändningar på medellinjen och sådär, men volter.

Jag kan ju säga att det märktes att det är hela två och en halv månad sen jag red henne sist.
Lite protester här och där. Hon var ganska hård i munnen och tyckte att jag var pest, galoppfattningarna gick inte särsklit bra. Traven orkade hon inte riktigt i och den blev mest som en symaskin. Jag kan inte sitta tillbaka henne som jag kunde förr riktigt..
Men allt blev mycket bättre mot slutet, då mjuknade hon och accepterade att det var jag som satt på och inte någon liten knatte, haha.

Själva galoppen var nog det som gick bäst ^^ Hon har så stor och luftig galopp för att vara så liten..
Skulle vilja hoppa henne någon gång igen!

Hon är iallafall superrolig som vanligt ;) Bästa lillponnyn<3

(för er som inte vet vem Tiara är, gå in i kategorin här på bloggen som heter "Tiara", där finns det mass inlägg om henne)

Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Vet inte, när jag köpte mina på mässan kostade de 2 200kr nya och då är det kanske lite högt eftersom de är begagnade. Dock är de ju i väldigt fint skick. :)

2011-05-11 @ 22:10:47
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: SannaViberg&VendelaAsplund! ♥

den är så söt ! :p

2011-05-11 @ 23:14:02
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Bonnie =D

Fin blogg! :D Är du inte lite för stor för din ''lilla'' ponny?

2011-05-15 @ 01:04:03
URL: http://bonnieochmalin.blogg.se/
Postat av: Vanja

Hej! Det är jag som är Tiaras uppfödare. jag har letat efter henne och äntligen hittat henne! jag hoppas att hon inte är allt för jobbig! :) hon är så lik sin mamma:P hehe. hur går det med henne nu?

2011-07-17 @ 15:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0